Achterhalen bouwjaar en land van herkomst

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Ik probeer op internet te achterhalen wat t bouwjaar en land v herkomst van mn Honda CBX550 F2 is, maar ik heb een totaal afwijkend frame# en kentekencode:
frame#: PC04-21014??
kentekenbewijs-code: 00HONM-125614?? d.d. ??-03-1985

M'n snelheidsmeter is in mijlen

Weet iemand hoe je dit kan achterhalen? Wil t toch wel graag weten :)

bvd
 
Nou, die kunnen me dus niet helpen; Motor is te oud en niet origineel door hun in NL ingevoerd.
We lullig dat ze me verder ook een beetje laten zitten en niet kunnen aangeven hoe ik t wel kan achterhalen :(

Iemand nog ideeen?
 
Volgens mij kunnen ze het bij de verzekering zo vertellen (mijn eigen Unive kan het me wel) zo wisten ze zelfs pas nog te voorkomen dat in onbedoeld een geimporteerde fiets kocht, hij werdt me voor org. nederlandse aangeboden, was de verz. aan het bellen voor ritje naar huis, en ze zeiden gewoon die is toen en toen uit DLD ingevoerd, probeer maar eens
 
De dealert kan je helpen aan framenummerlijsten,zodat je in ieder geval het bouwjaar kunt achterhalen.
Bij het RDW (en anders het FEHAC) weten ze wel raad met het land van herkomst...
Succes!
 
Omdat niemand het wist heb ik de vraag per email bij RDW voorgelegd en heb net de reactie terug:

Ik heb voor u het oude archief gecontroleerd. Hieruit blijkt dat het voertuig voor het eerst gekentekend is in Nederland op de datum 18-3-1985, zoals u zelf al aangeeft.

Daarvoor is het niet eerder gekentekend geweest, maar rechtstreeks vanuit de fabriek geïmporteerd in Nederland.

Het bouwjaar zal derhalve 1984 of 1985 zijn.

Iemand enig idee waarom iemand rechtstreeks van de fabriek een motor zou willen importeren met een mijlenteller?
 
Bedenk me net: Is 'ie wel uit t buitenland?
Zou er niet gewoon ergens de afgelopen 20 jaar een andere teller op zijn gezet?
Valt er uit m'n kentekenbewijs-code te achterhalen of 'ie origineel NL was? (heb dat eens gelezen...)
 
Zitten er aan de zijkant oranje reflectoren op?
Heb je running lights op je richtingaanwijzers?
Heb je misschien een sealed beam koplamp?
Allemaal weggevertjes dat het een Amerikaan betreft.
 
Nou, die kunnen me dus niet helpen; Motor is te oud en niet origineel door hun in NL ingevoerd.
We lullig dat ze me verder ook een beetje laten zitten en niet kunnen aangeven hoe ik t wel kan achterhalen :(

Iemand nog ideeen?

Aan de telefoon zullen ze je niet helpen, maar heb als Belg al een keer of 4 gemaild met Honda Nederland omdat Honda Belgie me niet kon of wou helpen, en heb altijd antwoord gekregen, en altijd ging het over een brik.
 
staat het niet in je papieren waar ie vandaan komt? Ik heb zelf een motor ingevoerd van Belgie naar Nederland. Op mijn papieren staan dus ook twee data: Datum van eerste gebruik (B) en datum van invoer (NL).
 
staat het niet in je papieren waar ie vandaan komt? Ik heb zelf een motor ingevoerd van Belgie naar Nederland. Op mijn papieren staan dus ook twee data: Datum van eerste gebruik (B) en datum van invoer (NL).

Zoals hierboven al stond heb ik van RDW het volgende antwoord gehad:
Ik heb voor u het oude archief gecontroleerd. Hieruit blijkt dat het voertuig voor het eerst gekentekend is in Nederland op de datum 18-3-1985, zoals u zelf al aangeeft.

Daarvoor is het niet eerder gekentekend geweest, maar rechtstreeks vanuit de fabriek geïmporteerd in Nederland.

Het bouwjaar zal derhalve 1984 of 1985 zijn.

Hij is dus nergens anders op kenteken gezet geweest geworden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan