***Achterhoek United deeltje 17***

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zoek nog een '95 zx6r modelletje.. maarja die zijn er niet volgensmij :p


@sanne, strak overheen gelezen..

beterschap!
 
@ Kaxan kijk eens hoe plat je kunt met een zzr 1400. :9

full
 
Dacht toch echt dat je op 23 jarige leeftijd nog wat soepeler bent......


Sta in de badkamer mijn voeten af te drogen.. pijnscheut in mijn rug...hmm. Wil overeind komen... Vergeet het maar....

Met veel pijn en moeite toch overeind gekomen, Roy mij aangekleed..... :+

Conclusie: Acute spit...kan amper lopen/zitten/staan/bewegen... :') :N
Nu rustig aan, niet forceren en paracetamol......



en het is niet eens een ruig verhaal...

Sanne, beterschap!
 
Hey Sanne, ook nog beterschap van ons gewenst, komt het niet dat je je dagelijkse beweging niet meer zoveel krijgt nu roy met de nieuwe baan geregeld een paar nachtjes weg is O-) O-) O-) :+ bekken kantelen was zo goed zei de dokter :9 :P

@Stean: lang niet gebuurt hier man, hoe ist in het midden van Nederland?
 
nu laat ik eerlijk zijn: half -O-, jij dan?
Winterstalling :? wat is dat :P

Net tokiko ook weer eens gesproken, effe gezellig bijgekletst }) en ben vandaag is een keer eerder thuis dan hem :)

@Sanne; hoe gaat het met je rug nu?

Net in Doetinchem nog een politie agent aangesproken wat nu de leeftijd voor een kind moet zijn om achterop de motor mee te mogen, hij kon het ook niet zeggen in wilde het een keer uitzoeken, weet iemand van hier dat of mischien dat baksteen een toelichting kan geven?
 
Laatst bewerkt:
Winterstalling :? wat is dat :P

Net tokiko ook weer eens gesproken, effe gezellig bijgekletst }) en ben vandaag is een keer eerder thuis dan hem :)

@Sanne; hoe gaat het met je rug nu?

Net in Doetinchem nog een politie agent aangesproken wat nu de leeftijd voor een kind moet zijn om achterop de motor mee te mogen, hij kon het ook niet zeggen in wilde het een keer uitzoeken, weet iemand van hier dat of mischien dat baksteen een toelichting kan geven?

Gaat gelukkig al wel wat beter, maar goed gaat nooit snel genoeg beter he... '(
Loop nu nog als een omaatje...
Wil zelf donderdag weer aan het werk, maar of dat gaat lukken... :?
 
Winterstalling :? wat is dat :P

Net tokiko ook weer eens gesproken, effe gezellig bijgekletst }) en ben vandaag is een keer eerder thuis dan hem :)

@Sanne; hoe gaat het met je rug nu?

Net in Doetinchem nog een politie agent aangesproken wat nu de leeftijd voor een kind moet zijn om achterop de motor mee te mogen, hij kon het ook niet zeggen in wilde het een keer uitzoeken, weet iemand van hier dat of mischien dat baksteen een toelichting kan geven?

In het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV) staat exact per voertuigsoort beschreven wat de eisen zijn voor het vervoeren van kinderen. Voor het vervoeren van een kind per fiets of bromfiets geldt voor kinderen onder de acht jaar een verplicht kinderzitje. Voor de motor geldt formeel alleen een helmplicht, verder is er niets geregeld ook geen leeftijdslimiet. Dus mag ieder kind legaal zonder speciale voorzieningen achterop de motor worden vervoerd. Omdat er niets geregeld is bevestigen sommige motorrijders een fiets- of bromfietszitjes aan de motor. Deze zitjes zijn echter gemaakt voor voertuigen die een relatief lage snelheid rijden en het is dan nog maar de vraag of dit de juiste weg is.

Hoe niet?

Stel dat je een ongeval overkomt en je vervoert je kind in een kinderzitje waarin het min of meer vastgeklemd zit. Zo’n kinderzitje is gemaakt voor de relatief lage snelheden van fiets en brommer, maar dus niet geschikt voor het gebruik op de motor. Na het ongeval wordt de bestuurder van de motor afgeslingerd maar het kind blijft door zo’n zitje vast aan de motor zitten en loopt daardoor het risico om onder de motor terecht te komen. Ook zie je wel kinderen achterop de motor tussen vader en moeder inzitten. Dit is ten zeerste af te raden, want bij een noodstop of frontale botsing kan het kind als het ware worden geplet. Bedenk, dat hoe voorzichtig je ook rijdt, een ongeval ook door een ander kan worden veroorzaakt. Sommige motorrijders maken het te vervoeren kind zelfs met een riem aan de bestuurder vast, omdat het dan niet van de motor kan afvallen. Maar wat gebeurt er, als je dan een ongeval overkomt waardoor vader en kind van de motor worden geslingerd en vervolgens het kind als eerste op de grond terechtkomt waardoor het de val van zijn negentig kilo wegende vader mag breken? Hoe denk je dat het met het kind zal aflopen? Allemaal vragen die je jezelf moet stellen alvorens je een kind achterop neemt.

Hoe dan wel?

Je kunt een kind alleen dan veilig vervoeren als het bij de -eventueel aangepaste- voetsteunen kan komen en het zichzelf goed kan vasthouden. Verder moet een kind natuurlijk goed passende beschermende motorkleding dragen en vooral een goed passende valhelm.
 
pff wat een dag

7 uur rijden richting zwolle

10.15 aankomst B|

een brandende auto tegengekomen, die de weg blokkeerde
een groep auto's op elkaar waaronder 2 politieauto's
en een smart op zen kant

kortom, veel te lang over gedaan!

was ik maar met de motor gegaan :X
 
Winterstalling :? wat is dat :P

Net tokiko ook weer eens gesproken, effe gezellig bijgekletst }) en ben vandaag is een keer eerder thuis dan hem :)


ja, klopt iets niet aan die zin ... B|



:+

maar dus toch vroeg thuis, want je dacht dat t meer werk zou zijn, toch??!!
en leuk weers even klein beetje bijgebabbeld t hebben ;)
 
ja, klopt iets niet aan die zin ... B|



:+

maar dus toch vroeg thuis, want je dacht dat t meer werk zou zijn, toch??!!
en leuk weers even klein beetje bijgebabbeld t hebben ;)

Was iemand eerder terug als ik en die hebben ze die rit laten doen *O* :9


@RoyR: hoe kan dat dat jij nu ook zulke korte ritten hebt, je eerste werkdagen waren 14 uur per dag,
Hoe is het met Sanne?
 
Laatst bewerkt:
Was iemand eerder terug als ik en die hebben ze die rit laten doen *O* :9


@RoyR: hoe kan dat dat jij nu ook zulke korte ritten hebt, je eerste werkdagen waren 14 uur per dag,
Hoe is het met Sanne?

Ik heb de pech dat ik nog 1 tot 3 weken op mijn bestuurderskaart moet wachten en was vandaag met een motorwagen onderweg. Tsja... zonder kaart ga ik niet rijden met een trekker om een trailer bij te Paske op te halen... Maar goed, zoals je ziet... zal vandaag wel weer een lange worden :P
 
:W goeieaaf.
Vandaag lessen gehad voor aanhanger morgen examen. :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan