Achterkant Hornet s

Bart-Jan

Rookie
2 okt 2006
20
0
Winschoten
hallo,

Ik ben Bart-Jan en heb sinds vier dagen een grijze hornet s uit 2003. Erg blij mee. Wel een vraagje: het achterlicht zit nogal los en klappert op slechte wegen. Wellicht hoort dit zo maar ik wou het graag zeker weten. Dus zijkappen verwijderd, duo-beugel verwijderd en de schroeven aan de bovenkant van het achterste 'plaatwerk' verwijderd. Maar hoe ga ik dan verder om de achterkant kaal te maken? Ik zag aan de onderkant bij het 'spatbord' twee plastic schroefjes?, maar die krijg ik er niet uit zonder ze te slopen? Kan iemand mij vertellen hoe ik het plaatwerk van de achterkant er af krijg?
 
Hi, goede keuze die hornet :Y Dat achterkantje zit na het verwijderen van de genoemde schroeven eigenlijk al los. De plastic "schroefjes" zijn klemmen. Je kunt ze aan de achterkant inknijpen en eruit drukken. Makkie ! *O* Snel die taart schep eraf :9 (als die er nog op zat tenminste)lampie weer vast en :] Succes
 
Het achterlicht hoort een beetje los te zitten om ervoor te zorgen dat er niks kapot trilt :)

Kijk ook eens in *Hornet Plaza*.....part 2

Binnenkort is er ook een Hornet meeting, moet je maar even kijken in Waar is wat te doen.
 
Ik zal eens kijken, maar volgens mij het jij het over andere plastic schoefjes/klemmetjes dan ik ;( Ik zag gisteravond namelijk geen mogelijkheid om aan de achterkant te komen om die klemmetjes in te drukken. Zal vanavond verder kijken en dan inderdaad :]
 
hoi,
je moet het "centrum" van het kopje indrukken, dan doet tie zijn benen bij elkaar :9 en kun je hem eruit trekken!
 
hoi,
je moet het "centrum" van het kopje indrukken, dan doet tie zijn benen bij elkaar :9 en kun je hem eruit trekken!

Nou, ik heb het geprobeerd. Ik krijg die 'schroefjes' er wel uit, maar dan krijg ik de achterkant er niet af zonder hem uit elkaar te trekken. Ben bang dat ik dan dat stukje 'plaatwerk' onder de duobeugel sloop, want dat lijkt verbonden te zijn met de rest van het plaatwerk. Doe ik toch iets verkeerd???? |(
 
Nou, ik heb het geprobeerd. Ik krijg die 'schroefjes' er wel uit, maar dan krijg ik de achterkant er niet af zonder hem uit elkaar te trekken. Ben bang dat ik dan dat stukje 'plaatwerk' onder de duobeugel sloop, want dat lijkt verbonden te zijn met de rest van het plaatwerk. Doe ik toch iets verkeerd???? |(
je bent op de goede weg!
wat je allemaal eraf moet halen:
4 bouten onder het zadel (m6)
passagiersbeugel
die 2 plastic dopjes
2 boutjes aan de voorzijde
als het goed is kun je hem dan los heen en weer bewegen. kwestie van optillen, een beetje naar achter trekken en dan kun je hem een beetje open trekken en eraf halen. er zit wel wat buiging in hoor, het breekt niet zomaar af :N
 
Eindelijk weer eens tijd gehad. De achterkant eraf gehaald en zoals jullie hebben aangegeven ging dat prima. Dr ook meteen weer opgezet wat het achterlicht zat precies zoals het hoorde. De taartschep laat ik eerst maar gewoon zitten. Nu alleen maar :]

Bedankt voor de reacties :}
 
Ik had bij mijn CB een stukje tochtstrip bovenaan op het licht geplakt, dan rammelt dit niet meer. Ook kan je best een stuk mouse onder je zadel steken als je hier een schijfremslot legt, want dit rammelt ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan