achterkant ophogen

elvis

MF'er
18 sep 2002
170
0
zwijndrecht
een vraag
je ziet bij streetfighters die achterkant meestal heel erg hoog oplopen.
wie weet waar ik dat kan laten doen of wie heeft dat zelf wel eens gedaan.
ben zelf bezig met het aanpassen van een kawa gpz600r.
als er iemand weet waar ik dat kan laten doen of die zelf de ervaring heeft
zou ik dat graag willen weten
mvg elvis :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Weet wel hoe je hem kan verlagen.
full


rrr1 has left the topic
 
Hey Elvis,

De achterkant kun je verhogen d.m.v. ringetjes. Deze ringetjes, van ongeveer 4 mm dik, zet je achter tussen de veerpoot en het ophangpunt in. Ik heb dit zelf ook gedaan, het verandert het stuurgedrag wel....
Ik heb er twee ringen tussen en je merkt het hoogteverschil echt wel, vooral in het begin.
Het is geen moeilijke klus, alleen ff goed kijken wat je doet........

Suc6
 
Ik heb ook zo\'n GPZ als in het piccie, maar je moet ff kijken hoe de monoshock in de motor zit opgehangen, ik weet dat ook niet zo uit mijn hoofd! dan zie je snel genoeg wat het makkelijkst is om te veranderen, vaak zijn verlengstukjes aan de originele ophangpunten van het subframe al genoeg.
 
dit onderwerp is al veel vaker besproken.
gebruik de zoek funktie.

maar hier is ie nog een keer:

het ophogen doen je met deze bouten:
9336

zit onder je zadel, zit een rubber mof omheen.
draai los om te verhogen.


9337

zit boven je schokbreker.
draai vast om te zekeren.

hoog hem niet te veel op ivm rijgedrag.
ik hem hem 1 cm verhoogd, ook inmiddels 0,5 cm voor verlaagd.

rubster ...
 
dit onderwerp is al veel vaker besproken.
gebruik de zoek funktie.

maar hier is ie nog een keer:

het ophogen doen je met deze bouten:
(Afbeelding)
zit onder je zadel, zit een rubber mof omheen.
draai los om te verhogen.


(Afbeelding)
zit boven je schokbreker.
draai vast om te zekeren.

hoog hem niet te veel op ivm rijgedrag.
ik hem hem 1 cm verhoogd, ook inmiddels 0,5 cm voor verlaagd.

rubster ...
Ruby: niet iedere motor heeft dit prachtige systeem....
 
wou ff jullie bedanken voor julli tips :9
maar ik heb het eigenlijk over het subframe
hoe ik dat kan veranderen zodat de achter kant hoger komt
heb namelijk al een langere veer eronder gezet
maar zou graag het kontje van de motor hoger zien lopen :) :) :) :) :) :) :) :)
 
Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is een zogenaamde Tailriser.
Dit is ook een manier om de achterkant omhoog te krijgen. Ik heb \'t sinds eind vorig jaar ook op mijn Thundercat en die staat nu een stuk meer voorover!

tail-risers.gif


Te koop bij MDI, Motorcycle Equipment

Bij mij zijn de diagonale steunen vervangen door kortere exemplaren:

tailriser.jpg


Brian
 
nog maar een keer wil de ahterkant dus hoger hebben zoals op foto
wie heeft dit ook wel een gedaan of kent iemand die dit al eens gedaan heeft
zou het zelf eerlijk niet weten of het uberhaupt wel kan
ben zelf in bezit van een gpz600

full
 
nog maar een keer wil de ahterkant dus hoger hebben zoals op foto
wie heeft dit ook wel een gedaan of kent iemand die dit al eens gedaan heeft
zou het zelf eerlijk niet weten of het uberhaupt wel kan
ben zelf in bezit van een gpz600

(Afbeelding)

dat is gewoon het achterste van het frame dat herlast is, als je dat goed laat doen denk ik niet dat er technische problemen zouden ontstaan.
 
Ik heb ook het inderdaad het oude subframe eraf gezaagd en een nieuw subframe laten lassen. :( :( :( dat ik dat nog steeds niet zelf kan. Ben wel aan het oefenen.
Foto bij mods aan je naked. Misschien heb je er wat aan.
 
Ik heb het oude subframe eraf geflexed. De gaten die daardoor in het "hoofdframe" ontstonden zijn dicht gelast (met de vlam). Daarna zijn op vier verschillende plaatsen lippen (stukken platstaal ong. 1/2 cm dik en 4 bij 4 cm) op het "hoofdfr" gelast waaraan het nieuwe subfr met bouten vastgezet kan worden.
Voor het nieuwe subframe had ik eerst mallen gemaakt om de goede zithoogte te bepalen en dus ook te zorgen dat de lippen op de juiste hoogte op het frame werden gelast. Ook de schuinte (of de hoogte van de kont) is hiermee bepaald. Letwel op dat je niet te hoog gaat anders blijf je naar voren glijden. Bij die Duitsers is het zitgedeelte vlak, let maar eens op. Ik moest een andere sit maken,omdat ik ook steeds naar voren gleed. Nu is het wel goed.
 
Ik heb het oude subframe eraf geflexed. De gaten die daardoor in het "hoofdframe" ontstonden zijn dicht gelast (met de vlam). Daarna zijn op vier verschillende plaatsen lippen (stukken platstaal ong. 1/2 cm dik en 4 bij 4 cm) op het "hoofdfr" gelast waaraan het nieuwe subfr met bouten vastgezet kan worden.
Voor het nieuwe subframe had ik eerst mallen gemaakt om de goede zithoogte te bepalen en dus ook te zorgen dat de lippen op de juiste hoogte op het frame werden gelast. Ook de schuinte (of de hoogte van de kont) is hiermee bepaald. Letwel op dat je niet te hoog gaat anders blijf je naar voren glijden. Bij die Duitsers is het zitgedeelte vlak, let maar eens op. Ik moest een andere sit maken,omdat ik ook steeds naar voren gleed. Nu is het wel goed.


heb je toevallig nog meerdere foto ervan :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan