Achterlicht knipperen i.p.v. richtingaanwijzers

wijwi

Rookie
2 apr 2002
3
0
schiphol
Geachte rijders met een dubbel achterlicht (R1, R6 oud type, Aprilia RSV e.d.),

Ik zit me al langere tijd te ergeren aan de achterste richtingaanwijzers op mijn R1. Deze heb ik laten vervallen en laat nu mijn achterlicht (remlicht) aan de bewuste kant knipperen. Het is eigenlijk net zo als bij een Amerikaanse auto. Ga je linksaf dan knippert het linker remlicht en om het nog duidelijker te maken dooft het linker achterlicht. Wordt er nu geremd dan brandt het rechter remlicht maar links knippert gewoon door. Goed he! Ik kan deze elektronische scaheling gaan maken maar dan moet ik eerst weten hoeveel het er dan worden. Kortom, wil je ook zo'n schakeling voor 78 Euro mail mij dan op wijwi@planet.nl Is er voldoende animo dan laat ik je dat weten!

Groet,
R1 piloot
 
Heb jij deze info van de motorbeurs uit Utrecht?
Ik heb hier namelijk een foldertje van liggen thuis....
 
...
Kortom, wil je ook zo'n schakeling voor 78 Euro mail mij dan op wijwi@planet.nl Is er voldoende animo dan laat ik je dat weten!
Nee, ik wil wel het schema voor € 0,- *D . Ben maar een arme student en kan het dan wel goedkoop zelf maken.
Maar dat zal wel geen optie zijn he?
 
Geachte rijders met een dubbel achterlicht (R1, R6 oud type, Aprilia RSV e.d.),

Ik zit me al langere tijd te ergeren aan de achterste richtingaanwijzers op mijn R1. Deze heb ik laten vervallen en laat nu mijn achterlicht (remlicht) aan de bewuste kant knipperen. Het is eigenlijk net zo als bij een Amerikaanse auto. Ga je linksaf dan knippert het linker remlicht en om het nog duidelijker te maken dooft het linker achterlicht. Wordt er nu geremd dan brandt het rechter remlicht maar links knippert gewoon door. Goed he! Ik kan deze elektronische scaheling gaan maken maar dan moet ik eerst weten hoeveel het er dan worden. Kortom, wil je ook zo'n schakeling voor 78 Euro mail mij dan op wijwi@planet.nl Is er voldoende animo dan laat ik je dat weten!

Groet,
R1 piloot


Slotje, probeert bij zijn eerste post al rijk te worden van onze zuur verdiende centen!!!!!
:j :j :j :j :j :j
 
Rookie,

Als ik hier rijk van had willen worden dan had ik er 278 Euro voor gevraagt! Je wil niet weten wat een f.... tijd en onderdelen erin is gaan zitten om het schakelingetje werkend te krijgen. daarbij ben ik per stuk nog een paar uur bezig. Rijk, breek me de bek niet open!!!!!!
Take care :] ,
wijwi
 
hartstikke leuk
maar zat mensen snappen nog niet eens hoe amerikaanse verlichting werkt
laat staan op een motor dan

BTW, fucking duur
 
is dat wel fatsoenlijk te zien voor mensen achter
je (op afstand), ik bedoel, die lichtjes zitten
enkele cm van elkaar.. :?


Of ja, who gives a fuck }) :P
 
Doet eens een schema laten zien...... Heb het zelf ook gemaakt voor een Aprilia Falco en doet het goed. 2 relais, zooi diodes en condensatoren en knipperen maar. Tevens moet je ook je knipperrelay vervangen, want je verandert nl. de belasting en daar gaan veel knipperrelays van over de zeik.....
Ben benieuwd hoe jij het inelkaar hebt zitten
 
Nou ik heb vandaag mijn duc voorzien van integrator-kit, compleet met fabrieksstekkers eraan, het was gewoon plug&play.
Heb er gelijk ook een relocator-kit bijgenomen voor mijn nummerplaat.
Ziet er goed uit toch?

full


full
 
Laatst bewerkt:
Onder mijn nummerplaat staat de site waar ik het vandaan heb.
Echt mooi spul.
Dat kastje voor je knipper/achterlicht is echt zeer compact en makkelijk weg te werken. Ik was er echt zo mee klaar.
Misschien wel iets duurder dan zelf maken maar je bent in een keer klaar.
En je hoeft niet in je standaard bekabeling te gaan knippen.
Al had ik al die connectors moeten kopen had ik met zelfbouw ook aardig wat kwijt geweest.
Als je meer informatie wil hoor ik het wel. :}
 
Laatst bewerkt:
beetje erg oud topic maar goed misschien zijn er nog andere geinteresseerde:

http://www.clearalternatives.com/

full

Hier een filmpje hoe knippers in het achterlicht er uitziet:
taillight.wmv (5MB)
(klik onderaan op Free en scroll daarna weer naar beneden en daar staat hoelang je nog moet wachten voordat je kan downloaden (50 sec.))
 
Terug
Bovenaan Onderaan