achterlicht knippert inplaats van knipperlicht

zx6r-03

Rookie
31 mei 2009
21
0
veendam
zoals de titel al luid mijn knipperlicht knippert niet maar het achlicht wel beetje vreemd
gaat om een zx6r uit 2005
 
Nog wel de orginele knipperlichten, óf zit er zo'n achterlicht op met ingebouwde LED's óf losse LED's met weerstanden?

Klinkt in ieder geval als een massaprobleem van de knipperlichten (gebeurd het alleen bij links, rechts óf maakt dat niet uit?).
 
Laatst bewerkt:
als het goed is moet alles nog goed zitten heb de kont eraf gehad stekkertjes los gehad en daarna alles weer terug gedaan zoals het zat en nu dit...
gebeurd bij beide kanten en is een achetrlicht met ledjes..
 
Laatst bewerkt:
als het goed is moet alles nog goed zitten heb de kont eraf gehad stekkertjes los gehad en daarna alles weer terug gedaan zoals het zat en nu dit...
gebeurd bij beide kanten en is een achetrlicht met ledjes..

Als dit het enige is wat je hebt gedaan en als die het daarvoor wel deed, trek dan je conclusie:
Draadje verwisseld misschien :?

Als je schrijft dat je gewone knippers hebt van 2 x21 W dan moet je het toch zoeken in een slechte aarde van je knippers.
Dat achterlicht heeft zo goed als geen massa nodig, omdat die bijna geen stroom vraagt, maar je knippers des te meer.
 
even voor de duidelijkheid ik heb een achterlicht met ledjes
als ik mijn knipperlicht aan zet gaat mijn achterlicht knipper en zie ik heel lichtjes mijn knipper licht als ie uit gaat..
stel het licht aan de massa hoe kan ik dit dan oplossen aangezien ik hier geen held in ben..
 
even voor de duidelijkheid ik heb een achterlicht met ledjes
als ik mijn knipperlicht aan zet gaat mijn achterlicht knipper en zie ik heel lichtjes mijn knipper licht als ie uit gaat..
stel het licht aan de massa hoe kan ik dit dan oplossen aangezien ik hier geen held in ben..


Heb je wel de juiste weerstanden gebruikt, of uberhaupt weerstanden gebruikt voor je knipperlichten?
 
Je hebt dus (als het goed is):

  • 1 LED achterlicht/remlicht (orgineel, 3 kabeltjes (2+/1-))
  • 2 Knipperlichten (orgineel, 21W halogeen, 2 kabeltjes ieder (1+/1-))
  • 1 Kentekenplaatverlichting (orgineel, 2 kabeltjes (1+/1-))

Even er vanuit gegaan dat je dus 3 stekkers met ieder 2 kabletjes heb losgehaald en één stekker met 3 kabeltjes.

Als je je knipperlichten nú loshaalt, doet je achterlicht het dan nog wel én wat doen je remlicht + kentekenplaatverlichting?

Zónder je knipperlichten terug aan te sluiten: Schakelaar op je stuur bedienen naar links/rechts ... Wat gebeurd er dán ?
 
Laatst bewerkt:
:X

En waarom denk je dat we dat eerder al een keer vroegen ... en dat Willem1940 die vraag nog een keer herhaalde _O-

Ga maar eens kijken wélk kabeltje je vergeten bent aan te sluiten want zoals ik het nou zie heb je de massa van je orginele achterlicht of knipperlichten ergens "lós" bungelen :+
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een prutser @ work. :P
Haal alles nog eens los en denk na over wat je aan gaat sluiten.
Als het dan nog niet over is, zien we je schema wel voorbij komen hoe jij het aangesloten hebt.
Tot die tijd ben je niet te helpen via een forum. :)
 
Laatst bewerkt:
Agh... alles moet geleerd worden, en iets uit elkaar schroeven is stap één (waar veel mensen al niet aan durven te beginnen).

@ TS: heb je ergens een 12v testlampje liggen (spanningzoeker met massakabel die 12v kán meten), zonee dan zorg dat je die een krijgt óf zelf even een maakt met 2 draden en een 12v halogeenlampje.

Met zo'n ding is het vrij simpel om uit te vogelen welke kabels waneer stroom krijgen (rem/richting/achterlicht/kentekenplaat) én hoe 't weer terug in elkaar moet.

Met een gecombineerd LED achter/rem/knipperlicht houd je de massa-aansluitingen van je knipperlichten los over.
 
Nu vraag ik me wel af hoe dat pinnetje geen contact maakte.
Niet goed aangesloten, corrosie, defect pinnetje, enz? :)

Mooi dat het gevonden hebt. Soms kan het een heerlijk geklooi zijn, ook voor de kenners. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan