Achterlicht steeds kapot

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
44.239
14.144
Twente
Binnen een vrij korte tijd is mijn achterlicht voor de derde keer kapot gegaan. Nu vermoed ik dat door trillingen mijn lamp defect raakt. Ik heb overigens nog niet de spanning gemeten maar de voorlamp blijft tot op heden heel, dus een een te hoge spanning sluit ik vooralsnog uit.....

Zijn er vervangers voor in de vorm van LED's (rem/stadslicht)beschikbaar of moet ik zelf iets in elkaar flanzen?
 
Er zijn led vervangers voor te koop die direct in je bestaande fitting passen, als de behuizing tenminste groot genoeg is.
En anders zijn er ook 5/21 watt bolletjes te koop met een extra steundraad in het midden op de gloeispiraal, die trillen ook niet zo snel kapot.
 
En anders zijn er ook 5/21 watt bolletjes te koop met een extra steundraad in het midden op de gloeispiraal, die trillen ook niet zo snel kapot.

Philips heeft tegenwoordig de "extra duty" achterlichten voor de motor. Schijnen ook beter bestand te zijn tegen trillingen.
 
Heb ik ook gehad met mijn gixxer, voor je allerlei dure of moeilijke oplossingen gaat verzinnen zou ik eerst naar ophanging, rubbertje kijken, bij mij was dat de oplossing, nieuw niet verdroogd rubbertje er in en al tijden geen last meer.

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan