achterlicht SV 650

jel666

MF'er
19 jul 2006
166
0
kalmthout
ik ben zelf een nieuw achterlicht aan het ontwerpen voor mijn SV 650 van 2000. Maar ik zit met een probleem, ik vind geen rode lampjes op 12V. Ledjes gaat wel maar dan moet ik een schakeling maken zodat deze constant 12 V krijgen. Kan iemand mij schema's bezorgen van zo een schakeling of een adres waar ik rode lampjes kan vinden of dergelijke.
Alvast bedankt
Jel
 
Zou ik toch voor ledjes gaan. In principe 2 methodes om de lichtintensiteit stabiel te houden. Een constante spanning, of een constante stroom. Nu denk ik dat de meeste led achterlichten die je koopt er gewoon van uitgaan dat je accuspanning stabiel en 12V is. Valt echter tegen in de praktijk.

Mijn idee een simpel stroombronnetje per led sectie.

Edit. Voorbeel linkje: http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/sccs.htm

Vergeet de 4 diodes links die heb je niet nodig, je hebt immers al gelijkspanning.
 
Laatst bewerkt:
Hej bedankt voor de site. Ik heb voor ledjes gekozen omdat dit wss toch het leukste resultaat zal geven. }) Een collega van mij is al een testopstelling aan het maken op ongeveer dezelfde wijze die op de site staat afgebeeld. Alleen gaat hij proberen het zo te maken dat de ledjes constant op 80% branden en als ik rem 100% gaan branden.
 
LED intensiteit is goed met stroom te sturen, dus dat idee kan heel goed. Wel goed oppassen dat je echt allemaal LEDs van het zelfde type gebruikt

Succes er mee.
 
De eerste testopstelling is af en werkt :d Ik weet alleen niet hoe ik een filmpje op het net kanzetten anders kon ik het hier posten. Morge begin ik aan het achtelicht zelf. Als ik foto's heb laat ik het zeker weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan