Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Achterlicht

netebuk

Rookie
22 sep 2005
24
0
belgie
Hallo
Ik heb een srad 600 van 1998.
Mijn batterij is deze week leeggelopen,
Na het opladen merkte ik dat mijn verlichting van mijn toerentalmeter en snelheids meter niet meer werkte.
Na onderzoek zag ik dat mijn achterlicht en standlicht ook niet werkt en op dezelfde zekering liggen.
De zekering vervangen, maar mijn achterlicht, standlicht en toerental verlichting werken nog steeds niet.
Waaraan zou dit nog kunnen liggen?
Mvg
 
zit je zekering goed in de vatting, niet een lichtere genomen (5 amp, ipv 10 amp bijvoorbeeld)
accu goed vastgezet en aardekabel gecontrolleerd,

check ook of er ergens een kabel gesmolten is..
ik denk dat er een aarde kabel ergen... los zit en deze aan/ uit - aan/ uit gedaan heeft..
 
Juist eens aan het meten geweest.
Op een andere zekering. (Knipperlicht. Claxon. ....)
Komt er 12 v toe.
Op de zekering van mijn achterlicht maar 0.5 volt.

Je meet verkeerd of die zekering is ook NDK
kabelbreuk, schakelaar defect, massa probleem, slechte stekkerverbinding, enz enz, ze hebben je in de fabriek al geholpen, door veel kabels een ander kleurtje te geven
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #5
Ondertussen al mijn standlicht en toerental display verlichting in gang gekregen. Nu nog mijn achterlicht.
Kan het aan mijn batterij liggen?
Is 6 jaar oud en volledig plat geweest.
 
Meert de spanning tussen de min van de accu en min van het achterlicht.
Doe hetzelfde met de plus van accu en plus van achterlicht.
Daar waar je zo'n 12 volt meet zit de fout.
Meet daarna steeds een stukje terug totdat je de breuk vind.
 
  • Onderwerp starter
  • #7
Mss iemand een elektrische schema.
Alhoewel ik er niet veel van ken. Kan ik mss gemakkelijker de draden volgen.
Ik heb eens mijn carnage af gehaald en zie dat er nog redelijk veel kabels lopen.
:-)
 
Kan het aan mijn batterij liggen?
Is 6 jaar oud en volledig plat geweest.
Met deze ervaring had ik gelijk de accu vervangen.
Een volledig platte accu is niet meer te vertrouwen.
De basis van alles moet wel goed zijn om te starten met zoeken naar een oorzaak.
Maar even op de startknop drukken is ook een test.

Het moet natuurlijk wel branden als de motor loopt / met verhoogd toerental.

 
Laatst bewerkt: