achterlicht

supremeke

Rookie
11 jun 2020
10
2
hallo ,

ik heb even een vraagje in verband met een 2 fasig achterlicht ...
er zitten 2 lampjes in van 12v 10w en er zijn 3 aansluitingen op 1 aarding andere positief en negatief
er brand eenn achterlicht dat werkt prima maar als je probeert te remmen gaat het niet ik heb zowel achter als voorrem los gekoppeld en de lampjes branden even fel dus die maken geen doorlopend contact met de rem , en ik heb zowel voorrem als achterrem uitgemeten en die contactjes zijn nog steeds in orde ... maar mijn vraag is dan hoe werkt het achterlicht precies als je op je rem zou drukken ? moet er dan 1 lampje uit of branden ze feller ? hoe zit dat?

dank bij voorbaat :)
 
Dit is wel erg fel. Zo te zien heb je nu het remlicht onder aangesloten. Of een te hoog wattage erin gedaan.
als ik het remlicht los dan gaan ze weer in serie staan en als ik rem stuurt hij 1 lichtje aan wss ergens een systeem die het omschakelt ik ga het zoiezo eens bestuderen :) nogmaals bedankt voor de snelle reacties fijne nacht nog !!
 
Wat voor plaatje ? Een single ofzo ? WAT BEDOEL JE ?????|(|(|(|(
Och heden, ken jij de term “plaatje” niet?

Thanks voor de handige info! Probleem opgelost heel wat kabels zitten afgaan en alle fiches eens uit elkaar en weer in elkaar vraag mij niet welke precies maar het werkte 😅 en voor degene die over de massa bezig waren mijn excuses dat ik deze voor de foto niet had vastgemaakt
Ik zag het meteen...
 
als ik het remlicht los dan gaan ze weer in serie staan en als ik rem stuurt hij 1 lichtje aan wss ergens een systeem die het omschakelt ik ga het zoiezo eens bestuderen :) nogmaals bedankt voor de snelle reacties fijne nacht nog !!
Het is geen systeem dat schakeld. Hij maakt massa via een ander lampje, waarschijnlijk je stadslichtje
 
Terug
Bovenaan Onderaan