achterlichten

Vengeance

MF'er
10 aug 2004
86
0
Hoorn
Ik zie de laatste tijd steeds meer motorrijders waarbij ze de achterpinkers hebben verwijderd en daarvoor in plaats van die achterlichten waar de knipperlichten in verwerkt zitten. :9
Zijn deze wettelijk toegestaan :?
Geen zin in prent, want bij ons in de regio mij ff te veel controle :X
 
Mag dit dan wel in combi met behoud van de pinkers?
En je ziet ook wel pinkers in het achter bodywork, mag zeker ook niet :?
 
ik heb geen idee ik weet wel dat je de orange knippers moet gebruiken,behalve dan waneer je bv uit amerika een motor importeerd die al een combinatie heeft van rem en knipper licht ,dan mag je het zo laten.

denk dat je bij de rdw wel info kan krijgen over wat wel en niet mag.
 
er moet een bepaalde afstand zitten tussen de pinkers.
Ik ben lui, ik heb geen zin dit exact op te zoeken.

Maar als je een achterlicht hebt met geïntegreerde pinkers waar die afstand ook nog goed is (tussen de pinkers dan he) moet het volgens mij mogen.

alleen heb je dan wel een erg grote bak achterlicht aan je kont hangen :+
 
Dan moet ik maar op zoek naar andere gadgets voor mijn fiets :)
Of aanschaffen en dan het risico lopen door onze blauwe vrienden :( gepakt te worden
 
Wat is het belangrijkste op de motor? Dat ze in ieder geval kunnen zien wat je gaat doen.... dus neem nou maar goeie knippers...
Net als met veel undertray's, zitten vaak hele onduidelijk en slechte lampjes op/aan. Plus dat veel van die dingen nog eens lelijk zijn...
 
er moet een bepaalde afstand zitten tussen de pinkers.
Ik ben lui, ik heb geen zin dit exact op te zoeken.

Maar als je een achterlicht hebt met geïntegreerde pinkers waar die afstand ook nog goed is (tussen de pinkers dan he) moet het volgens mij mogen.

alleen heb je dan wel een erg grote bak achterlicht aan je kont hangen :+
Ik rij al bijna 2 jaar rond ( in België ) met knippers die in het achterlicht verwerkt zitten.
Nog nooit tegen gehouden omwille van de pinkers. En ja ik heb ze al gebruikt als de politie achter me reed.
Ook in Nederland, netjes knipperlicht opzetten om links af te slaan.
Stopt de politie: "gelieve geen wheelies te maken, dit tolereren we hier niet."
Maar van de knipperlichten hebben ze niets gezegd.
Deze heb ik op een grijze R6 staan
r6indcon2003_m.jpg
 
Ik rij al bijna 2 jaar rond ( in België ) met knippers die in het achterlicht verwerkt zitten.
Nog nooit tegen gehouden omwille van de pinkers. En ja ik heb ze al gebruikt als de politie achter me reed.
Ook in Nederland, netjes knipperlicht opzetten om links af te slaan.
Stopt de politie: "gelieve geen wheelies te maken, dit tolereren we hier niet."
Maar van de knipperlichten hebben ze niets gezegd.
Deze heb ik op een grijze R6 staan
(Afbeelding)

Dit is dus mijn bedoeling, en vind het persoonlijk mooier staan dan die grote bakken aan de zijkant van mn fiets :P
Meteen maar ff internet afzoeken naar leverancier :)
 
Dit is dus mijn bedoeling, en vind het persoonlijk mooier staan dan die grote bakken aan de zijkant van mn fiets :P
Meteen maar ff internet afzoeken naar leverancier :)
http://www.dynomite.co.uk/Dynosite/HTMLfiles/home_fin.html
klik op "mega accesoires"
dan kies je voor light and indicators.
Je kunt ook je originele achterlicht insturen en dan veranderen ze dit.
Ik heb dat niet gedaan omdat ik het originele wil houden.
Je kunt ze ook bellen ( er staat ergens een tel nr op de site), het zijn daar vriendelijke mensen. ;)
 
Hoi Target,

Dank voor de info.
Wat heeft het eea jou gekost?
Weet al niet meer wat he me gekost heeft
ik denk dat de prijs er ergens bij staat
Het is goedkoper als je je eigen achterlicht mee stuurt.
Meer weet ik eigenlijk niet meer :)

Bel die man anders even op, dan heb je direct alle info.
 
Ik heb ze ook dubbel uitgevoerd.
Dus hele kleine led-knippers in mijn achterlicht verwerkt en ook nog kleine led-knippers op de standaard plaats.

Ik vind, extra knippers mag altijd, zolang het maar geen kerstboom wordt.
 
Mja, in het voertuigreglement kan je terugvinden waaraan (o.a.) de verlichting van een motorfiets moet voldoen. E.e.a. is afhankelijk van het bouwjaar moment van in gebruikneming.

Ikzelf heb ook di twee lompe kapstokken verwijderd en m'n achterlicht vervangen door twee rode ronde LED-units. Ik voldoe aan het gestelde in het voertuigreglement, op (het ontbreken van) een E-keurmerk na.

Ik heb menige achtervolger naar zijn/haar mening gevraagd: allen vonden de zichtbaarheid (ook van opzij en in direct zonlicht) toppie. Evenals de aangegeven bedoelingen (combinatie rem/rode raw's).

Tot op heden heeft slechts één keer een surveillance-auto direct achter me gestaan (voorsorteervak voor linksaf, dus met m'n rode RAW in beeld) en werd enkele km's achtervolgd. Geen staandehouding. Enne... toegegeven: deze achtervolgers heb ik dan ook maar NIET naar hun mening gevraagd... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan