Achterop??? Liever naar de Tandarts

Achterop?


  • Totaal aantal stemmers
    127

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.271
112.252
Rèswèk
Hoe komt het dat ik in mijn broek schijt om achterop te stappen?

Voor de duvel en zijn ouwe moer heb ik geen angst, maar achteropstappen: Nooooo way. Ik ga wel in therapie
Herkenbaar???

We gaan vandaag mijn nde motor ophalen, me maat zegt, stap maar achterop da Versys, rijden we daarheen en dan onder de man terug
Ik zeg: dan blijft-ie lekker staan... gaat niet gebeuren...

Vaak ben je te bang, hè
 
Laatst bewerkt:
Ooit eens bij een maat van mij achterop een t500 gestapt,die gek deed ook mee aan wedstrijden,en paste dat ook op de straat toe,
het was ongeveer het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt,ik kon me nog maar net vasthouden,het zelfde met een klant
die even naar huis gebracht moest worden,ik achterop bij hem en die idioot ging vanaf ieder stoplicht zo,n beetje volgas van zijn plek,
ook toen kon ik me nog maar net vasthouden,dus als ik het enigszins kan vermijden stap ik ook niet achterop.:N
Om 1 of andere reden willen mensen waar ik achterop stap laten zien hoe goed en vooral hard ze kunnen rijden ,nou dat hoeft van mij echt niet.
 
Het hangt er nogal vanaf wie voorop zit en op welke motor het is... maar ik ben er ook geen fan van.
Wij gingen nogal eens met 2 motoren naar een garage en met 1 weer terug. Dus degene van wie de motor was die ingeleverd was moest achterop.

Een keer hebben we onze beide motoren ingeleverd bij Lemstra Alkmaar. Kregen we een ER-5 mee als leenfiets. "Wie rijdt er?", vroeg de jongen achter de balie. "Ik natuurlijk", zei Jenny. Vonden ze daar heel grappig. :+
Dus wij samen op dat kleine hok (we zijn allebei niet zo klein... :X). Ik achterop... doodsangsten!
Toen ze belde dat beide motoren opgehaald konden worden ben ik met die ER-5 naar Alkmaar gereden en met m'n V-Strom weer naar huis om vervolgens samen op de V-Strom nog eens naar Alkmaar te rijden voor Jenny haar fiets. _O-
 
Als het moet doe ik het wel, maar ik ben er ook geen fan van. Vroeger als kind ging ik altijd bij m'n vader achterop, dat vond ik altijd prachtig, maar nadat ik zelf mijn rijbewijs haalde uiteraard nooit meer gedaan. Nu nog eens incidenteel om een motor te halen of brengen, maar ik vind het niks, ook niet bij mensen waarvan ik weet dat ze goed rijden. Gewoon het idee dat je zelf geen controle hebt terwijl je dat normaal gesproken wel gewend bent te hebben. Zelf iemand achterop hebben vind ik trouwens ook helemaal niks.
 
Ach er zijn ook mensen die geen angst kennen,ooit eens met een vriendin achterop een RD350LC een ritje gemaakt,ik dacht die zal ik eens laten schrikken, zo hard mogelijk over de rijksweg gereden,komen we weer terug stapt ze met een big smile af en zei dat ze het wel leuk vond,
ik vroeg hoe hard dacht je dat we reden,zegt ze 100?,nou nee het was 190,nou dat maakte dus geen indruk op haar,ze zei wanneer maken we
weer een ritje?8)7
 
Ik heb 1x in mijn leven achterop gezeten , toen had ik mijn sleutelbeen gebroken en na 3 weken vonden de jongens t wel weer tijd dat ik meeging :?
dus ik achterop ,3km heb ik t volgehouden toen hebben we gewisseld en heb ik weer gereden ,doodsangsten stond ik uit , en de jongen reed altijd erg rustig :Y
 
Allebei mijn ouders reden vroeger motor, mijn jongere broertje stapte zonder problemen achterop en viel onderweg zelfs in slaap. Ik stapte voor geen goud op en ben dus altijd alleen thuis gebleven als ze een tochtje hadden. Alle wensen en dromen die ik als kind had zijn mij beloofd als ik het ook maar 1x zou proberen, niets kon mij er van overtuigen.

Inmiddels 21 jaar oud tegen mijn ouders: ik ga mijn motorrijbewijs halen. Ze waren het er natuurlijk wel mee eens, maar vielen wel van hun stoel van verbazing.
Eerste rijles, op een parkeerplaats en wielrencircuit dus een veilige omgeving. Ik kreeg de instructeur er niet van overtuigd dat ik al brommer had gereden en dat het mij wel ging lukken. 200m met hooguit 25km/h bij hem achterop gezeten, toen was het eindelijk mijn beurt om het te proberen. Hij heeft het rondje wielercircuit (+-500m) bij mij achterop afgemaakt en daarna mocht ik alleen verder.

Bij deze 200m achterop meerijden wil ik het ook graag laten. Geen angst voor een stukje offroad rijden of snelheden van 250+, maar graag wel met mij zelf aan het stuur :Y

Inmiddels zelf 3 koters van 6, 3 en 0 jaar. Al eens voorgesteld om heel langzaam in de straat eens een stukje mee te rijden. De oudste rent gelijk weg en de middelste klom heel enthousiast achterop maar had niet begrepen dat we dan ook gingen rijden. _O-
En ik begrijp ze heel goed daar in.
 
Heb er een hekel aan, doe het niet.

Vind er ook niet veel aan met iemand achterop trouwens

Enige wat ik nog wel eens wil proberen is een zijspan
 
@ShannonB vaak zat achterop gehad, no problem. Ze klaagde wel altijd over een houten kont na de rit.

Ook wel eens bij haar achterop geweest. Vond het wel leuk, voor herhaling vatbaar. Maar aan de andere kant... Kep zelf ook een motor staan, dus waarom?

Ook een keer 2 lessen bij de instructeur achterop meegereden, dat mocht gratis en was me aangeraden om nog wat meer inzicht te krijgen zonder dat ik zelf bezig ben met rijden. Vond dat eigenlijk wel chill, achterop op zo'n dikke BMW.
 
Op 15 jarige leeftijd bij mijn broer achterop de Yamaha DT gestapt waarop hij hem pardoes voor een aanstormende auto gooide. Hij een gecompliceerde bovenbeen fractuur. Ik 1 gebroken en 2 gekneusde ribben en het vel volledig van mijn scheenbeen vanwege het gekartelde stepje.

Ik stap nooit weer bij iemand achterop
 
Ach er zijn ook mensen die geen angst kennen,ooit eens met een vriendin achterop een RD350LC een ritje gemaakt,ik dacht die zal ik eens laten schrikken, zo hard mogelijk over de rijksweg gereden,komen we weer terug stapt ze met een big smile af en zei dat ze het wel leuk vond,
ik vroeg hoe hard dacht je dat we reden,zegt ze 100?,nou nee het was 190,nou dat maakte dus geen indruk op haar,ze zei wanneer maken we
weer een ritje?8)7
Ooit eens bij een maat van mij achterop een t500 gestapt,die gek deed ook mee aan wedstrijden,en paste dat ook op de straat toe,
het was ongeveer het ergste wat ik in mijn leven heb meegemaakt,ik kon me nog maar net vasthouden,het zelfde met een klant
die even naar huis gebracht moest worden,ik achterop bij hem en die idioot ging vanaf ieder stoplicht zo,n beetje volgas van zijn plek,
ook toen kon ik me nog maar net vasthouden,dus als ik het enigszins kan vermijden stap ik ook niet achterop.:N
Om 1 of andere reden willen mensen waar ik achterop stap laten zien hoe goed en vooral hard ze kunnen rijden ,nou dat hoeft van mij echt niet.
Hoe komen ze toch op dat idee :+




 
Ach er zijn ook mensen die geen angst kennen,ooit eens met een vriendin achterop een RD350LC een ritje gemaakt,ik dacht die zal ik eens laten schrikken, zo hard mogelijk over de rijksweg gereden,komen we weer terug stapt ze met een big smile af en zei dat ze het wel leuk vond,

Kennis van mij deed dat ook met zijn vriendin achterop. Ze hadden afgesproken dat ze even een tikje op zijn been zou geven als ze het te hard vond gaan. Dat deed ze niet, dus hij steeds harder en harder. Toen hij uiteindelijk stopte was zij helemaal over de zeik, omdat ze het al vrijwel meteen zo eng vond dat ze de handgrepen niet meer los durfde te laten. Die is nooit meer achterop gestapt. _O-
 
Ik vind het niet erg om iemand achterop te hebben, zolang die maar ongeveer hetzelfde gewicht of minder heeft. Mijn jongste stiefdochter vindt het geweldig (inmiddels 13), mij vriendin niet en die is ook zwaarder dan ik. Mijn kameraad wel eens weg gebracht, die wilde eerst de achterste handgrepen vasthouden, maar gewoon gezegd dat hij niet moest zeiken en mij gewoon vasthouden. Dat ging ook prima. Maar heb alleen bij mijn vader achterop gezeten, een jaar of wat geleden op de Div900, viel ik er bijna achterover af toen hij bij 140 ineens gas gaf op de snelweg en net voor hij hem verkocht om mijn motor op te halen, aan de andere kant van het dorp (stad)
 
Ik vind het niet erg om iemand achterop te hebben, zolang die maar ongeveer hetzelfde gewicht of minder heeft. Mijn jongste stiefdochter vindt het geweldig (inmiddels 13), mij vriendin niet en die is ook zwaarder dan ik. Mijn kameraad wel eens weg gebracht, die wilde eerst de achterste handgrepen vasthouden, maar gewoon gezegd dat hij niet moest zeiken en mij gewoon vasthouden. Dat ging ook prima. Maar heb alleen bij mijn vader achterop gezeten, een jaar of wat geleden op de Div900, viel ik er bijna achterover af toen hij bij 140 ineens gas gaf op de snelweg en net voor hij hem verkocht om mijn motor op te halen, aan de andere kant van het dorp (stad)
Andersom kan ook,ooit mijn vader weggebracht achterop de motor om zijn auto op te halen,hij had mij ooit eens gemeen lachend een verhaal verteld
van vroeger hoe hij een oom van mij die achterop zijn motor zat was kwijtgeraakt omdat hij teveel gas had gegeven met z,n Jawa,
ik dacht ik zal eens wraak nemen voor die oom,dus ik trok ook volgas op en voelde ineens 2 benen langs me omhoog schieten,gelukkig
kon ik er nog 1 vastgrijpen dus pa was gered,alleen heb ik wel een scheldpartij aan moeten horen en heb me de rest van de rit maar gedragen.})
Mijn moeder kon er wel om lachen want die oom was een broer van haar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan