Achterop??? Liever naar de Tandarts

Achterop?


  • Totaal aantal stemmers
    127
mijn eerste ervaring op de motor was achterop een rode GS1000 in 1979 met een goeie 100km per uur over de burgermeester patijnlaan in zeist , zal het nooit vergeten leek wel of ik vloog
sindsdien wou ik zelf een motor als ventje van 15jaar toendertijd en wat ook is gebeurd op een GS750 met blauwe L achterop en oefenvergunning in 1982:+
die jongen waar ik achterop zat heeft later nog een zeldzame honda cb1100r gehad uit de serie 1981-1983 hij was een echte motorverslaafde/laagvlieger en werkte bij de groenteboer op de hoek bergweg/de wetlaan in zeist hij was elke dag op de motor want die stond altijd naast de groentekraampjes buiten zowel de GS en later de CB1100R
wat ik me nu allemaal weer kan herinneren .
 
Laatst bewerkt:
Het kan onder 2 voorwaarden. Het gaat om een goede motorrijder die ik ken die bovendien zijn rijstijl aanpast omdat hij een passagier heeft.

In mijn jeugd heb ik ooit achterop gezetten bij een vriend die net een FZR1000 had gekocht. Die Wilde indruk maken en dat lukte :(. Die drukte dat ding zo tegen de 240 op een provinciale weg met bij achterop in mijn polotshirt......:(
 
Allebei mijn ouders reden vroeger motor, mijn jongere broertje stapte zonder problemen achterop en viel onderweg zelfs in slaap. Ik stapte voor geen goud op en ben dus altijd alleen thuis gebleven als ze een tochtje hadden. Alle wensen en dromen die ik als kind had zijn mij beloofd als ik het ook maar 1x zou proberen, niets kon mij er van overtuigen.

Inmiddels 21 jaar oud tegen mijn ouders: ik ga mijn motorrijbewijs halen. Ze waren het er natuurlijk wel mee eens, maar vielen wel van hun stoel van verbazing.
Eerste rijles, op een parkeerplaats en wielrencircuit dus een veilige omgeving. Ik kreeg de instructeur er niet van overtuigd dat ik al brommer had gereden en dat het mij wel ging lukken. 200m met hooguit 25km/h bij hem achterop gezeten, toen was het eindelijk mijn beurt om het te proberen. Hij heeft het rondje wielercircuit (+-500m) bij mij achterop afgemaakt en daarna mocht ik alleen verder.

Bij deze 200m achterop meerijden wil ik het ook graag laten. Geen angst voor een stukje offroad rijden of snelheden van 250+, maar graag wel met mij zelf aan het stuur :Y

Inmiddels zelf 3 koters van 6, 3 en 0 jaar. Al eens voorgesteld om heel langzaam in de straat eens een stukje mee te rijden. De oudste rent gelijk weg en de middelste klom heel enthousiast achterop maar had niet begrepen dat we dan ook gingen rijden. _O-
En ik begrijp ze heel goed daar in.
He dat verhaal ken ik. _O- _O- _O-
Ik stap zo bij jou achterop hoor.
 
Nog nooit achterop gezeten op de motor, alleen toen ik 10 was achterop de bromscooter van m'n zus.
Wel zelf passagiers gehad op de motor en schakelbrommer, als het voertuig er een beetje geschikt voor is geen probleem.

Moest m'n broer ook is een keer naar huis brengen, met een Hawk GT is dat geen feest. Maar met een beetje motor gaat het prima als je er op aanpast.
 
Vroeger altijd achterop gegaan bij m'n vader. Heb me altijd erg veilig gevoeld. Nu ik zelf motor rijd is achterop een beetje saai natuurlijk. Bij anderen zou ik nooit achterop gaan.
 
Hoe komt het dat ik in mijn broek schijt om achterop te stappen?

Voor de duvel en zijn ouwe moer heb ik geen angst, maar achteropstappen: Nooooo way. Ik ga wel in therapie
Herkenbaar???

We gaan vandaag mijn nde motor ophalen, me maat zegt, stap maar achterop da Versys, rijden we daarheen en dan onder de man terug
Ik zeg: dan blijft-ie lekker staan... gaat niet gebeuren...
Dan hebben je ouders je te laat meegenomen :Y :P
 
Het hangt er nogal vanaf wie voorop zit en op welke motor het is... maar ik ben er ook geen fan van.
Wij gingen nogal eens met 2 motoren naar een garage en met 1 weer terug. Dus degene van wie de motor was die ingeleverd was moest achterop.

Een keer hebben we onze beide motoren ingeleverd bij Lemstra Alkmaar. Kregen we een ER-5 mee als leenfiets. "Wie rijdt er?", vroeg de jongen achter de balie. "Ik natuurlijk", zei Jenny. Vonden ze daar heel grappig. :+
Dus wij samen op dat kleine hok (we zijn allebei niet zo klein... :X). Ik achterop... doodsangsten!
Toen ze belde dat beide motoren opgehaald konden worden ben ik met die ER-5 naar Alkmaar gereden en met m'n V-Strom weer naar huis om vervolgens samen op de V-Strom nog eens naar Alkmaar te rijden voor Jenny haar fiets. _O-
Het was op die ER5 inderdaad verschrikkelijk. Vooral ook omdat het heel erg klote rijdt met iemand achterop die bij elke bocht verstijft :').
Op onze eigen motoren gaat het, maar zal het nooit mijn hobby worden.
 
:)

Niet eens last van een doorzakkende ER?

Motoren zijn, in tegenstelling tot wat men doet geloven, ook helemaal niet gebouwd op gebruik door meer dan één persoon. Ik heb tot mijn 18e en ook menig keer daarna meer dan genoeg achterop gezeten en kan er ook niet koud of warm meer van worden, maar 't blijft zoals :^ hier zegt, een lapmiddel en geen favoriete bezigheid.
 
1 keer achterop een motor gezeten..dat was een Harley destijds..
Daarna nooit meer....wel heb ik mijn vrouw een paar keer achter op de brommer gehad..
Dat is geen succes omdat ze in de bochten tegen gaat hangen , ik wil haar daarom ook niet achter op de motor -> wil ze ook niet trouwens..
 
De enige bij wie ik ooit achterop heb gezeten omdat ik geen keuze had, was bij mijn rijinstructeur, de eerste lessen. We gingen van de rijschool naar een oefenterrein en ik kon nog niks op de motor. Maar ik vond dat helemaal niks. Daarna nooit meer achterop gezeten.
 
Ben ook geen liefhebber van achterop zitten; ook maar paar keer gedaan.
Daarom veel respect voor mijn vrouw; al die jaren achterop, vakanties enz. En dat op een supersport :t
Absoluut niet bang, vond het geweldig als we samen dijkjes namen en plat door de bochten gingen.
Helaas kan dat niet meer door haar NAH ( niet aangeboren hersenaandoening ) , mis de ritjes samen nog steeds .

Ik kocht lang geleden een gsx550 van een student uit Nijmegen, de papieren lagen bij zijn ouders in Eindhoven.
Ik bij hem achterop naar om daar de papieren te halen en over te schrijven.
Tering, die gast wou nog ff lekker knallen tijdens het laatste ritje op zijn soes, 7 kleuren gescheten :(
Man, wat een mietje ben ik toch :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan