achterop: maar hoe?

quaxo

Rookie
8 feb 2003
3
0
Haarlem
Hoi

Als newbie met (bijna) een motor loop ik tegen een probleem aan: Men wil mee!

Nu heb ik op zich niet echt moeite mee om even mensen achterop een rondje mee te laten rijden (okee, eerst FF oefenen, maar dat mag niet te lang duren...)

Het dilemma is: hoe neem ik ze mee?
Ik heb zelf allemaal goede kleding, maar geen extra helm of jas ofzo.

Iemand in Haarlem e/o die er nog goedkoop van af moet? :)

Andere tips zijn ook welkom.
En een brommerhelm moesten we maar niet toestaan...

Jeroen
 
Laat ze zelf voor hun kledij zorgen als ze perse mee willen...



... tenzij je een vervolg aan het ritje wil breien natuurlijk :9
 
Dirigeer ze naar de rijschool voor d'r eigen rijbewijs!

Jaja, ook als het een lekker wijf is??? |( |( |(


Ik zou gewoon ergens een goedkope helm kopen, goedkoopste motorhelm is maar iets van 100 euro!! Maar let wel op dat een helm verschillende maten heeft!!
Je kunt volgens mij nog beter een goed passende brommerhelm op dat een niet passende motorhelm!!!
 
Ik als beginnend motorrijder heb tegen iedereen gezegd dat ze niet mogen meerijden. Dan zijn ze in het begin verontwaardigd, maar dan leg ik uit dat ik eerst de motor goed wil leren kennen en rijervaring wil opdoen. Net als met een auto leer je pas rijden als je je rijbewijs hebt en een eigen vervoermiddel waar je vaak mee rijdt. Pas over een half jaar of langer mogen ze evt. achterop. Ik ga geen onnodig risico nemen door mijn onervarenheid met rijden. Eerst zelf plezier eraan gaan ondervinden en daarna pas iemand anders.
 
Ik als beginnend motorrijder heb tegen iedereen gezegd dat ze niet mogen meerijden. Dan zijn ze in het begin verontwaardigd, maar dan leg ik uit dat ik eerst de motor goed wil leren kennen en rijervaring wil opdoen. Net als met een auto leer je pas rijden als je je rijbewijs hebt en een eigen vervoermiddel waar je vaak mee rijdt. Pas over een half jaar of langer mogen ze evt. achterop. Ik ga geen onnodig risico nemen door mijn onervarenheid met rijden. Eerst zelf plezier eraan gaan ondervinden en daarna pas iemand anders.

:^
 
Mijn vriendin heeft der eigen kledingpakketje aangeschaft (incl. helm). Ze kreeg toen een leuke aanbieding van een collega: regenoverall, 2 voor haar passende helmen en een Cyclelock voor €70,-! Die cyclelock heb ik dus ingepikt!

Alle andere mensen die achterop willen moeten voorzien in hun eigen kleding.
 
tja

Mijn vriendin hebt alles wel. Ze heeft ook bijna haar rijbewijs.

Het gaat om een zus en een vriendin. Ze willen DOLGRAAG en ik heb al een motor: BMW K100, dus MET buddyseat. :)

Ik denk niet dat het probleem ligt in het gevaar van zijn tweeen (maar zal wel even aankondigen dat ik niet de verantwoordelijkheid neem).
En het is toch 'aardig' dat men meteen zoveel vertrouwen in me heeft!

Eigenlijk zoek ik gewoon een oude helm en een oude jas.
(Okee -> move subject)

Jeroen
 
Kheb gewoon een tweede set 'goedkope' motorkleren gekocht. Lijkt me idd de enige echte oplossing. En als er dan toch iemand noodgedwongen even onbeschermd (maar uiteraard wel met helm) op mijn motor zit, dan ben ik dat en zit de bijrijder volledig ingepakt. Als we dan een schuiver maken, is mijn lijfelijke schade mijn eigen stomme schuld en loopt de bijrijder hopelijk ongedeerd naast mijn brancard.
 
De enige niet motorrijdster die ooit bij mij achterop heeft gezeten droeg een leren pak, kisten, helm en handschoenen. De truc: vrienden hebben die (al langere tijd) motorrijden. Als je maar lang genoeg motorrijdt, heb je vanzelf veel oude kleding liggen.
 
Aprilia rs250 niet te doen met passagier het voorwiel komt de hele tijd omhoog :P
Vooral leuk als je strak een bocht in gaat en je maatje achterop leunt de tegengestelde richting in, zwabber zwabber godver de godver..... :(
 
Motor kopen met mono-seat. Ben je van al het gezeur af. ! :)
stupid.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan