Achterrem Bandit 1200

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.710
Andere kant van de evenaar
Mijn motor is een Frankenstein creatie, GS1000 met een achterbrug van een Bandit 1200 uit '98, en een voorvork van een ZXR750 uit '91.

Achterremklauw is ook van een Bandit 1200, de master cilinder is van de GS1000.

De achterrem werkt wel, maar remt niet erg goed, dacht dat de blokken niet geweldig waren, dus daar gesinterde blokken in gezet, maar het nog steeds niet geweldig.

Nu was ik nieuwgierig, hoe goed remt de achterrem van een Bandit, kun je het achterwiel blokkeren met de rem?

Ik begin te denken dat de klauw en master een mismatch kunnen zijn.

Dank u
 
Laatst bewerkt:
Gesinterde blokken is een hype, Organisch remt gewoon beter. Er is maar zo weinig remkracht nodig om je achterwiel te blokkeren, als dat niet lukt is er echt iets niet goed. Hoeveel zuigers had de GS1000 rem en hoeveel heeft de huidige Bandit rem er nu? Als daar wezenlijk verschil in zit zou je master inderdaad te kort kunnen schieten. Heb je ,m al ontlucht bij de Banjo op de master? Da's doorgaans het hoogste punt
 
Ik begin te denken dat de klauw en master een mismatch kunnen zijn.
dat is waarschijnlijk.
De hydrolische overbrenging kan te zwaar zijn. Soms is dat makkelijk mechanisch op te lossen door de mechanische overbrenging aan te passen.
Rem pedaal heeft een kant voor het draaipunt (voet deel) en een kant erachter (hrc deel)
Dat hrc deel korter maken geeft een sterkere hefboom
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Gesinterde blokken is een hype, Organisch remt gewoon beter. Er is maar zo weinig remkracht nodig om je achterwiel te blokkeren, als dat niet lukt is er echt iets niet goed. Hoeveel zuigers had de GS1000 rem en hoeveel heeft de huidige Bandit rem er nu? Als daar wezenlijk verschil in zit zou je master inderdaad te kort kunnen schieten. Heb je ,m al ontlucht bij de Banjo op de master? Da's doorgaans het hoogste punt
Dat werkt wel goed..

Gesintert bijt wat meer..
 
dat is waarschijnlijk.
De hydrolische overbrenging kan te zwaar zijn. Soms is dat makkelijk mechanisch op te lossen door de mechanische overbrenging aan te passen.
Rem pedaal heeft een kant voor het draaipunt (voet deel) en een kant erachter (hrc deel)
Dat hrc deel korter maken geeft een sterkere hefboom
Das geen gek idee omdat zo op te lossen.
 
Op een Bandit 1200 blokkeert het achterwiel gemakkelijk met de achterrem, ongeacht de keus van blokken of goedkope aftermarket schijf. Zoals in dit topic aangegeven kan de hoofdremcilinder te groot zijn, of de hefboom van het pedaal te klein. Als je ook het pedaal van de Bandit 1200 gebruikt, dan blijft alleen de diameter van de hoofdremcilinder over.
 
Controleer ook even of je blokken of schijf niet vervuild zijn met bijvoorbeeld remvloeistof want dan werkt de boel ook echt niet meer.
Even goed schoonmaken met remmenreiniger.
 
  • Eens
Waarderingen: Loki
Inderdaad ook de blokken checken.
(En al vervangen zie ik nu)
Mijn GSX had vijf jaar stilgestaan bij de vorige eigenaar.
De remmen deden ook bijna niets.
Op de remblokken zat een glad maar keihard laagje.
Twee seconden met de schuurschijf en de compound kwam weer tevoorschijn.
Er zat nog meer dan voldoende remvoering op.
En remmen als de beste. :)
 
Laatst bewerkt:
Zit er geen olie op het remsysteem door één van je vele lekkages? :P
Dan doet het ook niet meer zoveel weet ik uit ervaring. een standaard B12 kan redelijk makkelijk de achterband laten slippen.
Hoe is het gevoel in het rempedaal? Hard, normaal of juist zacht?
 
  • Haha
Waarderingen: Loki
Zit er geen olie op het remsysteem door één van je vele lekkages? :P
Dan doet het ook niet meer zoveel weet ik uit ervaring. een standaard B12 kan redelijk makkelijk de achterband laten slippen.
Hoe is het gevoel in het rempedaal? Hard, normaal of juist zacht?
Smart ass! ;) het zijn maar 2 lekkages, geloof ik ;)

Pedaal voelt goed, maar geen remkracht, remt, maar niet goed genoeg
 
Zit me aftevragen lezen jullie de openingspost wel ???????????????????????
Daar staat tocht dat er nieuwe blokken in gegaan zijn en dat de rem daarna nog steeds niet remt .
Dus vuile blokken en olie erop kan je uitsluiten .
Remschijf zal ook wel schoongemaakt zijn ondertussen .
Blijft over verhouding tussen de remzuiger(s) en rempompzuiger plus de hefboomwerking van het rempedaal .
Wat zijn de maten van de remklauwzuiger(s) en rempompzuiger ????
 
Zit me aftevragen lezen jullie de openingspost wel ???????????????????????
Daar staat tocht dat er nieuwe blokken in gegaan zijn en dat de rem daarna nog steeds niet remt .
Dus vuile blokken en olie erop kan je uitsluiten .
Remschijf zal ook wel schoongemaakt zijn ondertussen .
Blijft over verhouding tussen de remzuiger(s) en rempompzuiger plus de hefboomwerking van het rempedaal .
Wat zijn de maten van de remklauwzuiger(s) en rempompzuiger ????
Dit is niet je eerste keer op MF ;)

Weet ik niet...
 
En vertrouwden die oudere motoren ook niet meer op de achterrem dat ze in de loop van de tijd andere dimensies hebben gekregen?
Een oude remcilinder zou natuurlijk ook niet meer goed kunnen werken
Bij mijn nieuwe motor staat elke drie jaar reviseren. 8)7
 
53127.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan