Achterrem Bandit 1200

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.605
10.694
Andere kant van de evenaar
Mijn motor is een Frankenstein creatie, GS1000 met een achterbrug van een Bandit 1200 uit '98, en een voorvork van een ZXR750 uit '91.

Achterremklauw is ook van een Bandit 1200, de master cilinder is van de GS1000.

De achterrem werkt wel, maar remt niet erg goed, dacht dat de blokken niet geweldig waren, dus daar gesinterde blokken in gezet, maar het nog steeds niet geweldig.

Nu was ik nieuwgierig, hoe goed remt de achterrem van een Bandit, kun je het achterwiel blokkeren met de rem?

Ik begin te denken dat de klauw en master een mismatch kunnen zijn.

Dank u
 
Laatst bewerkt:
suzuki-gs1000-1978-c-usa-e03-rear-caripers_big3IMG00900835_0ecc.gif


suzuki-gsf1200-1999-x-e02-e04-e18-e22-e24-e25-e34-rear-caliper-gsf1200tvwxstsvswsx_bigsue0087fig59_d7c9.gif
 
Remklauwen van de GS100 en de Bandit 1200. Beide 2 zuigers

Aan de geometrie van de remmerij ligt het dus absoluut niet, de pomp van de 1000 doet exact hetzelfde als die van de bandit.

Ik blijf erbij dat ontluchten van het hoogste punt belangrijk is en dat alle draaipunten in het vet zitten. En kijk die 40 jaar oude pomp intern na
 
Maar dan ga je er van uit de zuigers de zelfde diameters hebben .
Als dat niet het geval zal het remvermogen anders zijn
1 of 2 millimeter ga je niet merken, niet genoeg om er een andere hefboom in te boren. 2 of 4 zuigers kan ook nog goed gaan, 4 kleine zuigertjes, zegmaar, 4 grote zuigers ga je goed merken
 
Zit me aftevragen lezen jullie de openingspost wel ???????????????????????
Daar staat tocht dat er nieuwe blokken in gegaan zijn en dat de rem daarna nog steeds niet remt .
Dus vuile blokken en olie erop kan je uitsluiten .
Remschijf zal ook wel schoongemaakt zijn ondertussen .
Blijft over verhouding tussen de remzuiger(s) en rempompzuiger plus de hefboomwerking van het rempedaal .
Wat zijn de maten van de remklauwzuiger(s) en rempompzuiger ????


Zit er nou zo'n grote zwarte vlek op de achterbrug.. vlak naast de remschijf?

Met schoonmaken remschijf.. is dat inclusief alle perforaties?
 
Bij de bandit achterrrem is een veel voorkomend probleem dat de zuigertjes vastzitten door corrosie onder de dichting van de zuiger en die daardoor komen vasttezitten ..ook eens uitkuisen binnenkant want remolie doorpompen is goed en nieuwe erop..maar er kan zeer veel smurrie inzitten en dat krijg je er niet uit gepompt...
 

Bijlagen

  • IMG_20220207_160620.jpg
    IMG_20220207_160620.jpg
    159 KB · Weergaven: 32
  • Wow
Waarderingen: Loki
Bij de bandit achterrrem is een veel voorkomend probleem dat de zuigertjes vastzitten door corrosie onder de dichting van de zuiger en die daardoor komen vasttezitten ..ook eens uitkuisen binnenkant want remolie doorpompen is goed en nieuwe erop..maar er kan zeer veel smurrie inzitten en dat krijg je er niet uit gepompt...
Wat is dat voor troep ik heb al heel wat gezien met remklauwen maar zo erg was ik nog niet tegen gekomen .
Wel eens een zuiger eruit moeten halen met een boor een tap ( M10) zodat er een trekker opgezet kon worden, zuiger was met de rempomp niet eruit te krijgen zat muur vast
 
Terug
Bovenaan Onderaan