Achterrem blijft vast zitten na een tijdje rijden,

YamaaR6

Rookie
16 jun 2021
13
13
Beste Rijders,

Ik rij op een R6 ‘99. Sinds kort als ik rij blijft mijn achterrem hangen. Toen ik dit merkte heb ik dus de remklauw gereviseerd, zoals op de how to’s dit is allemaal gelukt zonder problemen.
Van de week ging ik het testen en gebeurde het weer na ongeveer 10 min. (achterrem gebruikt)
Vandaag dacht ik laat ik eens een rondje rijden zonder me achterrem te gebruiken. Zo ongeveer 20a25 min gereden, niks aan de hand. Ik bij de ene laatste kruispunt en ik voel ineens me motor is super zwaar… achterrem blokkade!
ik dacht ik kan hier niet stil staan dus uiteindelijk door gereden tot na de stoplicht en zag dat me rem aan het roken was.

ik heb de banjo bout iets los gedraaid en ik kon weer verder rijden naar me garage box.
Weet iemand wat er aan de hand is, ook al gebruik ik me achterrem dus niet blokkeert deze na een tijd.
 
Je zou natuurlijk ook even dat gaatje kunnen doorprikken met een fijne naald, als dat het probleem oplost kost het je alleen een scheutje remvloeistof. Wat kost een nieuwe achterrem cilinder?
Zal dit morgen proberen, nieuwe 2e handse koste 30 euro. (Niet wetende of die helemaal prima werkt maar zonder proberen weet je het nooit)
 
Rempedaal te strak afgesteld waardoor het zuigertje in de remcilinder net niet ver genoeg terug komt?
Moet een heel klein beetje speling tussen zuigertje en bedienpen zitten
 
Geen van de aangedragen mogelijke oorzaken verklaren waarom de rem zonder gebruikt te worden weer gaat aanlopen. Je zal dan minimaal 1 keer hebben moeten remmen.....
Wat is geen gebruik?
Misschien dat je het rempedaal tijdens het rijden af en toe wat indrukt, zonder dat je het zelf door hebt.
Dan gaat het al wat aanlopen, en daarna word het zaakje nog iets warmer in de zon, enne.... rookwolken.
 
Cilinder uit elkaar gehaald en kwam er achter dat het gaatje helemaal verstopt zat en er bruine troep uit kwam. Deze schoongemaakt en via de lamp trucje gekeken of deze weer vrij is.
Even monteren en kijken of alles weer werkt zoals behoren.
 

Bijlagen

  • 85771C05-44AB-4E17-8725-AC0045E58AAB.jpeg
    85771C05-44AB-4E17-8725-AC0045E58AAB.jpeg
    138,2 KB · Weergaven: 69
Terug
Bovenaan Onderaan