achterrem defect, hoe repareren ?

joren

MF'er
27 okt 2007
50
0
schildwolde
hallo,

ben al een tijd bezig met men achterrem, deze heeft zoms wel en soms geen druk( en remt dus niet meer mischien 10 % ) wat is het best ?

- een nieuw klauw,reservoa(of hoe je dat ook)zegt kopen +- 60 euro
- mee naar zaak gaan en er druk op laten maken
- zelf doen met behulp van .......( slechtste optie denk ik :+ ( met mijn evaring, pardon ervaring |( )



mvg, joren
 
Nieuwe remolie erdoorheen pompen dmv een slangetje op de klauw met een terugloopventiel eraan. Dan issie gelijk vrij van lucht.

Controleer je slangen ook even op ouderdom (teveel uitzetten/scheurtjes in het rubber)
 
sirieus graag !
Begin dan zelf, open één topic per keer, en stel je vragen goed geformuleerd en doe een poging om de zinnen in ieder geval leesbaar te houden.

En wil je echt serieus zijn? Geef dan wat meer informatie:
- Type motor
- Type rem
- Hoe kom je aan die 10%? Beetje uit de lucht gegrepen lijkt me!
- Waar heb je al naar gekeken / wat aan gedaan?
- Sinds wanneer doet het probleem zich voor?
- Heb je zelf een vermoeden naar de oorzaak?
- Etc...

Luie flikker...

-edit-
Leuke foto...
99212535_5_vrgr.jpeg
 
Laatst bewerkt:
oke

type: zo'n pitbike

typer rem: 2 cuigerklauw, ook onbekend merk

hoe het komt: remblokje uitgevalen cuigers tegen de wand aangekommen, en kreeg ze er niet meet uitelkaar, dus de boel opengesloopt ( 3 maand geleden) en gekeken olie ingegooit en had geen druk meer dus rijd al 3 maand zonder achterrrem

geprobeerd en gekeken: er druk op te krijgen met een spuit enzo

oorzaak: bloke uitgevallen


joren
 
heb de pomp helemaal van de motor gehaald, uitelkaar gehaald, olie uit laten lopen, schoon gemaakt, en weer inelkaar gezet en heb hem nu in mijn hand liggen

wat moet ik nu doen ?
in stappen !


joren
 
Voorkauwen en al?

Zorg eerst maar eens dat de lucht er allemaal uit is, zoals Beunhaas86 bovenin al zei.

En leer alsjeblief spellen, ik moest twee keer lezen voordat ik enigsinds begreep wat je precies bedoelde.
 
Voorkauwen en al?
Volgens mij wil hij ze het liefst ook nog met plaatjes,
dus begin maar vast te slopen aan je eigen fiets. ;)

-edit-
Die uitleg ga ik me eens even in verdiepen:

type: zo'n pitbike
Oh... zo een...

typer rem: 2 cuigerklauw, ook onbekend merk
Een cuigerklauw? Die zijn goed man!

ff opsplitsen...
hoe het komt: remblokje uitgevalen cuigers tegen de wand aangekommen, en kreeg ze er niet meet uitelkaar,
Tegen de wand aangekomen joh? Welke wand? Klinkt interessant...

dus de boel opengesloopt ( 3 maand geleden) en gekeken olie ingegooit en had geen druk meer dus rijd al 3 maand zonder achterrrem
En je rijd in het weiland zonder achterrem toch? Rrrr.... olie zo ingegooid? Wat voor olie? Goed afgevuld? Leeggepompt volgens de how-to hier op het forum?

geprobeerd en gekeken: er druk op te krijgen met een spuit enzo
Druk erop met een spuit... tankautospuit? Ook lucht er proberen uit te krijgen?

oorzaak: bloke uitgevallen
1. Oorzaak waarvan?
2. Wat is in vredesnaam een bloke... (call me stupid)


Riezebos.
 
Laatst bewerkt:
ga vandaag olie kopen(remolie jah)maar zit nu met het volgende probleem:

er zitten in de klauw 2 van die cuigertjes die de remblokjes aanduwen, deze blokjes gaan best stroef, dus ze gaan er moeilijk uit, kan ik hier wat aan doen ?

mvg, joren
 
Terug
Bovenaan Onderaan