Achterrem die spontaan blijft hangen

Roob

Rookie
25 mrt 2006
5
0
Westland
Hallo,
Mn achterrem van mn honda cm400t blijft hangen als ik hem intrap, is nogal vreemd aangezien het echt van de één op de andere dag is! Hij wil gewoon niet meer omhoog veren.. Met de hand kan je m nog wel gewoon omhoog trekken... Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Groet
 
CM400T is toch een trommelrem?
Zal vast met de veertjes bij je remschoenen te maken hebben.

Meestal hoort er ook een veer aan het rempedaal zelf te zitten, is die niet gebroken / verdwenen?
Anders de trommel eens even openmaken, echt ingewikkeld kan het niet zijn! :)
 
Kzal eerst het pedaal eens oliën, om die trommel te openen moet het hele achterwiel eraf, niet eens zoveel werk, maar ook meteen weer recht richten enzo :)
Bedankt in ieder geval!
 
ik heb het met de trommelrem van de gpz gehad.
bleek dat de doorgang van de hefboom vast zat. ik heb echt moeten hameren om dat ding eruit te krijgen. daarna het gat groter moeten boren om hem weer werkend te krijgen. ik weet eigenlijk nog niet wat er gebeurt was.
 
Bedankt voor alle suggesties, het lag dus aan de veer aan het rempedaal, die was verbogen en dus langer dan hij hoort te zijn. Teruggebogen en nergens meer last van!
Maar nu kwam ik weer een nieuw probleem tegen, mn voorrem handle moet ik tot bijna het stuur inknijpen om te remmen, dus lijkt mij dat de voorrem wel toe is aan wat revisie, alleen zijn die schroefjes van het vloeistofreservoir verroest en bijna dolgedraaid! =S Is hier nog wat mee te beginnen? Of moet er een nieuw reservoir komen? Wat kost zo'n geintje ongeveer (tis n honda cm400t)?
Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan