achterrem ontluchten RSV mille

johangixxer

Die hard MF'er
6 mei 2007
455
0
hallum
Hallo,

ik probeer de achterrem te ontluchten nadat ik deze gedemonteerd had, maar ik krijg hem maar niet op druk! is hier een manier voor om hem zelf te ontluchten? op de normale manier werkt dus niet.
 
is dat niet het kwaaltje van de Appie ??
Als je deze al ontlucht krijgt zou het binnen afzienbare tijd weer terug zijn.
Lukt het handmatig niet dan proberen zoals hierboven staat
 
achterremcil. demonteren, houtje tussen de blokken (zodat de zuigertjes er niet uitfloepen)
cil. omhoog houden en dan ontluchten.

lucht heeft namelijk de neiging om omhoog te gaan,
en de ontluchtingsnippel zit onderaan de cil.
 
achterremcil. demonteren, houtje tussen de blokken (zodat de zuigertjes er niet uitfloepen)
cil. omhoog houden en dan ontluchten.

lucht heeft namelijk de neiging om omhoog te gaan,
en de ontluchtingsnippel zit onderaan de cil.

de lucht kan er ook gewoon boven bij het reservoir eruit hoor :)
anders zou de nippel ook niet erg logisch geplaatsd zijn, daar onderaan ;)
 
lucht kan er niet lekker bij het reservoir uit, vanwege de wijze waarop de leiding rond de achterbrug loopt....
antwoord van IAN is de juiste. achterklauw loshalen, eventueel de geleiding aan de onderzijde van de achterbrug losschoeven en de klauw aan het duosteppie hangen. dan ontluchten. zodra er geen lucht meer uit lijkt te komen, de klauw door kantelen zodat de nippel niet meer op "10 uur" hangt maar op "2 uur". als je dan nog een aantal keren ontlucht zul je zien dat er nog een boel belletjes uitkomen. vergeet idd niet even een houtje tussen de remblokken te doen, en na het ontluchten de blokken weer helemaal terug te drukken voordat je het resvoir hebt afgevult, anders kun je je klauw niet meer om de schijf krijgen en/of loopt de vloeistof over het reservoir heen als je de zuigers terugdrukt... verder het ontluchten doen door het pedaal krachtig en snel naar beneden te drukken, zodat alle belletjes goed meestromen vanuit de leiding naar de klauw.

tip. leg een doekje over het open reservoir om omhoogspattende remvloeistof te voorkomen. bij krachtig pompen kan dat voorkomen namelijk...

dus eerst zo:
attachment.php


en dan zo:
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
your welcome :)

als je nog vragen hebt, dan kun je die het beste even in het mille of falco topic in sport droppen denk ik, daar hangen de meeste appie-riders uit.

verder is www.apriliaforum.com/forums errug goed leesvoer als je de engelse taal machtig bent.
(bovenstaande foto's komen daar ook vandaan)
 
ik heb Tuono uit 2006, precies het zelfde verhaal |( .

Tot je 1000 km verder bent en je weer kunt ontluchten. Check www.aprilia-riders.nl voor meer info. Blijft ellende met de achterrem van de RSV-tjes. Niet dat je deze nodig hebt, maar toch.

alleen heb ik er alweer 4000km mee gereden :] en het lijkt of die nu weer iets minder remt, '( maar dat is wel het enigste min punt voor de appie :Y *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan