Achterrem RSV mille

base rsv

Rookie
29 sep 2005
6
0
ja
Dag Mede motorfreaks,

Ik heb een rsv mille 2001 en vind deze super, heb alleen het volgende probleem;

Mijn achterrem verliest steeds weer zijn druk. Zijn al verschillende keren andere pompen opgezet, is een hitte schildje geplaatst, brembo pomp, dot 5.1 remvloeistof enz. Het probleem blijft bestaan, steeds weer geen druk. Nu begrijp ik van mijn dealer dat dit een bekend probleem van de rsv mille is?

Hebben meer RSV mille rijders hier last van, of weet iemand mogelijk een oplossing?
 
Hoi

Dat klopt, hier hebben alle mille's + ducatie's last van.
Zelfs bij de nieuwe modellen (2004) is dit nog steeds niet verholpen :N

Het enige wat bij mij helpt is regelmatig ontluchten, of niet meer gebruiken :X

Maar voor meer mille info......check het mille topic maar eens *O*
mille topic
 
Tis inderdaad een probleem dat al zo'n 10 jaar op de Aprilia leeft. De theorien over het waarom verschillen hierover. Brembo zelf geeft aan dat het te maken heeft met de stand van de remcilinder (horizontaal). Daardoor is die heel lastig te ontluchten. Andere roepen weer dat het door de hitte komt. Aprilia heeft hiertoe een kleine modificatie gemaakt in de vorm van een hitteschild.

De mijne (een Tuono van 2006) heeft het probleem ook. Inmiddels is ie twee keer ontlucht. De tweede keer op een speciale voorgeschreven manier door Aprilia. Tot nu toe blijft ie het doen.....
 
Weet iemand ook waar je een werkplaats handboek voor de mille uit 2000 kunt downloaden
Hier moet hij wel tussen staan:
http://84.81.195.32/motoren/Aprilia/Manual/ (84.81.195.32/motoren/Aprilia/Manual/)

Of hier:
http://84.81.195.32/motoren/Aprilia/manual/ruw/1997%20-%202003/index.html (84.81.195.32/motoren/Aprilia/manual/ruw/1997%20-%202003/index.html)

Achterrem is niet best van een Aprilia, maar moet wel zijn druk behouden.
Het verliezen van de druk is een korte tijd bij de Mille modellen van 2004 geweest, dit is gemodificeerd en weg.

Ga er anders eens mee langs een goede dealer, misschien kan die je helpen?
http://www.Leo-teunissen-motoren.nl (www.Leo-teunissen-motoren.nl)

Sterkte ermee en laat het resultaat nog eens weten
 
Gisteren nog een bericht gekregen van mijn dealer. Ze hebben contact gehad met de directie van MotoTricolore (importeur Nederland van Aprilia). Dit o.a. vanwege de slechte levering van onderdelen. Moraal van het verhaal: Aprilia Italie ontkent een probleem te hebben met de achterrem en legt het puur neer bij de ontluchting van de achterrem. Blijft vreemd dat Brembo het blijft gooien op een verkeerde montage (zie AF1-forum). Ach ja, zoals Fritser aangeeft, naar een goede dealer gaan waar ze de achterrem op de voorgeschreven wijze ontluchten (het is dus niet voldoende alleen meer flink wat remolie door te pompen). Een fatsoenlijke dealer in het zuiden van het land is Motorcenter Venlo. Zoals aangegeven na hun laatste ontluchting blijft ie het tot nu toe goed doen.....
 
Thnx voor alle reacties...

Het is inderdaad niet zo dat ik mijn achterrem echt mis (met alleen de voorrem remt ie al super!!!!!) maar wil graag cirquitdag gaan doen, dus vandaar mijn vraag. Ik begrijp namelijk dat de motor niet door de keuring komt zonder achterrem...

Maar zal eens kijken of het goed ontluchten bij een dealer als motorcentrum venlo wil helpen....thnx voor de tip !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan