Achterrem SC 250

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
Jongens,

Na een stuk rijde is mijn achterrem vrij warm!, dit in tegendeel tot mijn 2 voor schijven die gewoon koel zijn tot lauw.
Mijn achterwiel loopt niet aan, gewoon lichtjes maar dat is normaal voor een schijfrem.

Dus hoe kan het dat deze best heet wordt vergeleke met mijn voor schijfremmen?
Wie heeft dit nog meer met een SC 250 ?

Alvast bedankt
 
rem je meer met achter dan met voor?
achter zit die ik meer bepakt voor zit die meer in de wind maar datb is maar mijn theorie
 
En ook nog eens naast de uitlaat.

Maar wat is vrij warm??
Mischien lopen de blokken iets aan en sleept de rem na het remmen??
 
je kan het niet aanraken zo warm, en ik rem meer met de voorrem en als ik mijn scooter op de standaard doe en dan eraan draai gaatie wel maar remt lichtjes af, niet dat hij zwaar aanloopt, ook niet alsik de rem indruk en dan weer draai.
 
Als je de rem niet gebruikt en toch te heet is om aan te pakken dan is er iets niet in orde...

Normaal gesproken zou ik het eerst zoeken in het ontluchten van het remsysteem, maar het feit dat jouw achterwiel onbelast vrij draait betekent dat het daar niet aan zal liggen.

Wat naar mijn idee overblijft is het volgende.

Als jij het achterwiel probeert of het vrij draait dan zet je de scooter waarschijnlijk op de middenbok, dan draait het wiel vrij.
Blijkbaar draait het wiel niet vrij als je er op rijdt, de schijf wordt immers niet zomaar zo heet.

Ik vermoed dat de bevestiging van de remklauw vervormt onder het gewicht van de motor met berijder zodanig dat de blokken alleen tijdens het rijden gaan aanlopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan