achterremcylinder Honda cb750

jsan

Rookie
20 mrt 2005
3
0
borne
Wie weet of het normaal is dat de cylinder van een hydraulische achterrem van een Honda CB750 F1 of F2 niet helemaal terug is te drukken in het huis.
De rem is een keer warm gelopen. Met een brandje tot gevolg. De rem loopt iets aan en wordt nog steeds erg warm tijdens rijden.

Als ik de rem probeer terug te drukken lukt dat niet. Wel als ik de druk er met de ontluchtingsnippel er af laat. Dan gaat de cylinder dus wel terug in zijn huis.

Ergens bij de rempomp blokkeerd de boel dus.

Tijdens remmen gaat de cylinder wel een paar millimeter in en uit.
 
Er zit geen vrije slag op je rem zoals jij het beschrijft, dus ook geen ruimte om uit te zetten als de boel warm wordt, waardoor hij aan blijft lopen.
 
Zuiger eruit pompen en schoonmaken + polijsten. Alle ringen nieuw en de olie verversen je hebt voor een paar euri weer een goed werkende rem die NIET aanloopt en dus ook niet warm loopt. :)
 
Klopt er zit geen genoeg vrije slag in. Maar als ik de ontluchtingsnippel openzet dan kan ik de zuiger met heel weinig kracht terug in het huis drukken.
Als de nippel dicht zit niet!? Kan er bij de rempomp ook nog ergens een obstructie zitten?
 
Dat met die remcilindertjes zit volgens mij wel goed, zo te lezen.

Heeft de gehele remklauw wel genoeg bewegingsruimte? Als je goed naar die bevestigingsbouten kijkt zie je dat de lange bovenste bout eigenlijk een glijstang is en de onderste bout zit weer in een bus die door rubberen hoesjes glijdt. Dit moet voorkomen dat het achterste remblok die niet door de cilindertjes woren bediend niet constand aanlopen met het gevolg dat de schijf witheet wordt.
 
Ook de glijstangen heb ik al los gehad en vrijgemaakt.
Nieuw kopervet erin gedaan en glijd weer als de beste.
 
Hallo Jsan, indien nog actief op dit forum, ik heb nu hetzelfde probleem, hoe heb je het 17 jaar geleden opgelost? :) Ik vermoed dat ik het probleem in de hoofdremcylinsder moet zoeken......
 
Klopt daar moet je als eerste beginnen met controleren of de zuiger goed terugkomt van de pomp en of je een klein beetje vrije slag hebt om zeker te zijn dat de pomp zuiger geheel terug kan komen
Voor de rest staat boven wel genoeg om dit nie te hoeven te herhalen
 
Compensatiegaatje dicht of een slang die geknikt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan