Kajotan
MF veteraan
Hallo allemaal,
ik heb sinds vorige week een Fazer 600 uit 2000 in bezit.
Motor is nog als nieuw, 17.000km gelopen. Maar heeft een beetje schade.
Motor is omgevallen, een keer naar links, en een keer naar rechts.
Op de voorkuip, waar de knipperlichten gemonteert zijn, zitten 2 kleine scheurtje in de kuip van 2-3cm lang. Dit is van onder de kuip vast gelijmt.
Verder zit/zaten er kleine krasjes op de kuip, tegen het zadel aan, maar die heb ik d'r al bijna uit gepoetst, op 1 diepere kras na van 2cm lang.
Een ander probleem, waarbij ik jullie hulp nodig heb, is het volgende.
Tijdens de (om)val naar links, is ook een gedeelte van het achterspatbord kapot gegaan.
Ik bedoel dat het gedeelte (als je achter de motor staat) links van de kentekenplaat.
Zeg maar, tussen de kentekenplaat en het knipperlicht (knipperlicht: linksachter).
Het is in 4 stukjes afgeknapt, en met een soldeerbout weer aan elkaar gesmolten.
Op zich prima gedaan, het zit weer (goed) vast, maar je zit de naden nogal, wat het weer lelijk maakt.
Mijn idee: knipperlicht verwijderen, kentekenplaat verwijderen, het geheel (alleen de linker kant van het achterspatbord) rondom de soldeer-naden goed schuren en bij-spuiten.
Mijn vraag aan jullie, zien jullie hier brood in? Is het mogelijk dit zo te spuiten dat je geen verschil ziet met bijv. de andere kant qua kleur?
Het zou lastig zijn om ook de andere kant te doen, het is meer werk, maar dan kom je ook gelijk een boel hoeken enzo tegen wat mij lastig lijkt te spuiten.
Ik wilde het namelijk zelf gaan proberen....
Klopt het dat het plastic zelf zwart van kleur is? Dus niet gespoten, maar dat het materiaal gewoon zwart is? Voldoet zwarte-mat-spuitlak dan?
Foto's komen morgen!
Alvast ter indicatie, plaatje is van internet, op de foto is het het stukje recht onder het knipperlicht.
http://www.revsperformance.com/images/pyramid/fazer_1000_hugger.jpg
ik heb sinds vorige week een Fazer 600 uit 2000 in bezit.
Motor is nog als nieuw, 17.000km gelopen. Maar heeft een beetje schade.
Motor is omgevallen, een keer naar links, en een keer naar rechts.
Op de voorkuip, waar de knipperlichten gemonteert zijn, zitten 2 kleine scheurtje in de kuip van 2-3cm lang. Dit is van onder de kuip vast gelijmt.
Verder zit/zaten er kleine krasjes op de kuip, tegen het zadel aan, maar die heb ik d'r al bijna uit gepoetst, op 1 diepere kras na van 2cm lang.
Een ander probleem, waarbij ik jullie hulp nodig heb, is het volgende.
Tijdens de (om)val naar links, is ook een gedeelte van het achterspatbord kapot gegaan.
Ik bedoel dat het gedeelte (als je achter de motor staat) links van de kentekenplaat.
Zeg maar, tussen de kentekenplaat en het knipperlicht (knipperlicht: linksachter).
Het is in 4 stukjes afgeknapt, en met een soldeerbout weer aan elkaar gesmolten.
Op zich prima gedaan, het zit weer (goed) vast, maar je zit de naden nogal, wat het weer lelijk maakt.
Mijn idee: knipperlicht verwijderen, kentekenplaat verwijderen, het geheel (alleen de linker kant van het achterspatbord) rondom de soldeer-naden goed schuren en bij-spuiten.
Mijn vraag aan jullie, zien jullie hier brood in? Is het mogelijk dit zo te spuiten dat je geen verschil ziet met bijv. de andere kant qua kleur?
Het zou lastig zijn om ook de andere kant te doen, het is meer werk, maar dan kom je ook gelijk een boel hoeken enzo tegen wat mij lastig lijkt te spuiten.
Ik wilde het namelijk zelf gaan proberen....
Klopt het dat het plastic zelf zwart van kleur is? Dus niet gespoten, maar dat het materiaal gewoon zwart is? Voldoet zwarte-mat-spuitlak dan?
Foto's komen morgen!
Alvast ter indicatie, plaatje is van internet, op de foto is het het stukje recht onder het knipperlicht.
http://www.revsperformance.com/images/pyramid/fazer_1000_hugger.jpg