Achterspatbord op bmw r1100r bevestigen.

RdG72

Rookie
8 dec 2019
25
8
Purmerend
Hoi mf-ers,

Ben momenteel een bmw r1100r aan het ombouwen en wil een achterspatbord van een bmw r1100gs op mijn r1100r uit 1995 bevestigen.

Ik moet daarbij 1 of 2 gaatjes boren in het achterste gedeelte van de cardan (daar waar de remschijf zit) om het achterspatbord te kunnen bevestigen.

Nu vraag ik mij af of ik in de cardan kan boren en hoe diep ik daarbij kan gaan. Wil natuurlijk geen lekkage veroorzaken.

Heeft iemand hier ervaring mee of al eens zoiets bevestigd?

Ik hoor het graag.
20200215_102347.jpg
 
Bij de R1100GS zit het spatbord af fabriek ook op die 3 punten bevestigd. De achterste 2 punten mis je.
Het voorste boutje zit wel in de behuizing, precies waar bij jou een verdikking zit.



spatb r11.png


hier kan je goed zien wat er verschillend is met de montage punten:

cardan r11.png



wat je zou kunnen doen, is een bracket maken dat bij de bouten van de remklauw komt.
Maar dan uiteraard wel erg goed opletten wat je doet, waarschijnlijk langere bouten, let goed op de hardheid van de bouten (staat ingeslagen), en maak de bracket niet te dun om te voorkomen dat deze kan buigen.
 
Bij de R1100GS zit het spatbord af fabriek ook op die 3 punten bevestigd. De achterste 2 punten mis je.
Het voorste boutje zit wel in de behuizing, precies waar bij jou een verdikking zit.



Bekijk bijlage 1476767

hier kan je goed zien wat er verschillend is met de montage punten:

Bekijk bijlage 1476769


wat je zou kunnen doen, is een bracket maken dat bij de bouten van de remklauw komt.
Maar dan uiteraard wel erg goed opletten wat je doet, waarschijnlijk langere bouten, let goed op de hardheid van de bouten (staat ingeslagen), en maak de bracket niet te dun om te voorkomen dat deze kan buigen.
Top! Bedankt voor de tips.
Heb inderdaad al te horen gekregen dat die behuizing/verdikking gebruikt kan worden en heb daar al een mooi gaatje in geboord en schroefdraad in getapt.
Ga vandweek eens kijken of ik zo'n bracket of iets kan maken. Bedankt!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan