Achterste carburateur lekt benzine VS1400

Fullthrottle

MF'er
3 jun 2006
159
0
Munstergeleen
Hallo mede Bikers,

Na de winter stil gestaan te hebben spuugt de achterste carburateur benzine via het lucht filter naar buiten. Voor de winter had ik nergens problemen mee. Alles werkte.
Nu heb ik al het een en ander gegoogled en het kan de volgende oorzaken hebben:

Bellow lek
Vacuüm Valve versleten.

Nu wilde ik een nieuw membraam met schuif bestellen. Echter zijn hier verschillende uitvoeringen van waarvan de boring verschillend in op de bodem.
Hoe wordt dit gemeten?

Heeft iemand dit ook al eens gehad ?

n192009.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij begrijp je het verkeerd. Een vacuum valve is een benzineleiding afsluiter tussen de tank en carbs. Word vacuum losgetrokken door het vacuum van 1 van de carbs.
Het rubber membraam is kapot en de benzine loopt door de vacuumleiding de carb in, en deze spuugt het overtollige terug in het luchtfilter?

Wat een bellow is, geen idee.
 
Laatst bewerkt:
blijft je vlotter niet gewoon hangen
dus dat je vlotter naald niet afsluit
ga je straks misschien geld uitgeven
aan iets wat niet de oorzaak is
even met iets tegen je carb tikken
misschien komt hij wel los
 
De vlotter blijft niet hangen.
Heb de carburateur gedemonteerd en de vlotter kan vrij bewegen.
Omdat de de motor veel benzine naar buiten laat lopen leek mij een logische oorzaak dat deze vacuüm schuif in de bovenste stand blijft hangen. Onder deze schuif zit de naald waardoor de benzine van uit de vlotter kamer in de venturi gezogen word.
Vandaar dat ik dacht dat dit mogelijk de oorzaak zou zijn.

Is er nog een manier om dit te testen voor dat ik onderdelen bestel?
zijn er nog andere doorgangen die van de vlotter kamer kunnen komen?

http://www.lafabricaweb.com/intruder/imagepages/image151.html
 
Laatst bewerkt:
De vlotter blijft niet hangen.
Heb de carburateur gedemonteerd en de vlotter kan vrij bewegen.
Omdat de de motor veel benzine naar buiten laat lopen leek mij een logische oorzaak dat deze vacuüm schuif in de bovenste stand blijft hangen. Onder deze schuif zit de naald waardoor de benzine van uit de vlotter kamer in de venturi gezogen word.
Vandaar dat ik dacht dat dit mogelijk de oorzaak zou zijn.

Sorry maar je snapt er geen snars van...

Er is iets met de vlotter, vlotternaald of vlotternaaldzitting aan de hand.
 
je hebt kans dat er door de benzine van tegenwoordig
er vergumming is ontstaan in het gedeelte waar je vlotternaald inzit
wij pakken altyd een dun boortje
en doe je voorzichtig door een draaiende beweging te maken
maak je de binnenkant schoon
je vlotternaald sluit gewoon niet af
als je membraam stuk is loopt hij wel maar trekt hij voor geen meter
dus goed de carb schoonmaken
is bijna altijd voldoende
of een revisiesetje bestellen
maar geen membraam
succes ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan