Achtertandwiel HELP

28 mrt 2006
31
0
Hallo,

Ik wil een kettingtandwielset kopen maar ze hebben het achtertandwiel niet in mijn maat.(gsxr-600 '97 tsubaki 525 sigma met jt tandwielen)
Ik moet 45 tandjes hebben maar ze hebben alleen 46.
Ze zeggen dat dat geen verschil maakt maar volgens mij maakt dat wel degelijk verschil!! Of niet?
Moet je dan niet opnieuw je motor afstellen??
En heb ik dan ook niet een schakel meer in me ketting nodig??
Ze willen natuurlijk verkopen en dan zit ik strax met de shit!!
Gaat ie eigenlijk ook anders rijden?(langzamer of andere toeren)
Als je iets weet, zet het maar neer alle info is welkom!! })
 
Achter 1 tandje meer merk je nauwelijks( iets meer trekkracht).

En nee je hoeft je motor dan niet opnieuw af te stellen, hoe kom je daar trouwens bij. :?

En één schakel meer hoeft ook niet want je achterwiel komt gewoon een héél klein stukje naar voren te staan. ;) (en 1 schakel meer kan trouwens niet :N ,2 bv wel ,het gaat per even aantallen).

Wel zal je snelheidsmeter een iets hogere snelheid aan geven dan je eigenlijk rijd. (Alleen wanneer de opnemer bij het voortandwiel gemonteerd zit ,dus niet wanneer deze bij het voorwiel zit)

Dont worry. :]
 
Laatst bewerkt:
inderdaad theoretisch zou je iets sneller kunnen optrekken en een iets lagere top, alleen vaak kun je door die trekkracht nog net iets verder in toeren waardoor de top geeneens verschilt. In de praktijk zul je er met maar 1 tandje meer waarschijnlijk geeneens veel van merken.

En waarom zou je moeten afstellen? je verandert motorisch toch niks?

Of de snelheidsmeter gaat afwijken ligt aan de plek waar de opnemer is gemonteerd.
 
De Srad heeft vanaf '98 een achtertandwiel van 46 tanden. Het '97 model wat jij dus hebt heeft vanaf fabriek 45 tanden.

Zit zelf ook te zoeken naar een nieuwe kettingset en merkte dit op. Dus let even op of ze zeker op het jaar 97 zoeken. Want zoek je op 98 tot 00 krijg je een andere tandwielset.
 
het is zeker een '97er!!
dus in principe begrijp ik dat het geen fuck uit maakt dat ene tandje?
of zijn er nog mensen met andere argumenten? :?

Maakt geen fuck uit :9 Vele motorrijders kiezen voor meer terkkracht en een iets lagere topsnelheid. Dit kun je doen door het voortandwiel één tandje minder te nemen, maar dat is minder goed i.v.m. de scherpere hoek die je ketting maakt. Het beste is een tandje meer op het achtertandwiel!
Gewoon erop gooien, je zult er geen spijt van krijgen. En - geloof me - jij, en je motor zullen er echt geen nadelige gevolgen van ondervinden. Of je moet een hekel hebben aan wheely's... ;)
 
[snip]

Wel zal je snelheidsmeter een iets hogere snelheid aan geven dan je eigenlijk rijd. (Alleen wanneer de opnemer bij het voortandwiel gemonteerd zit ,dus niet wanneer deze bij het voorwiel zit)

Dont worry. :]

Je snelheidsmeter afwijken hierdoor? neh toch? Zit die niet net zoals bij de mijne gewoon in het voorwiel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan