Achteruit aandrijving op zijspan

oude boxer kun je ombouwen met een achteruit. Ander achterdeksel met een hulpas, tandwiel en hefboom om het e.e.a. erin te trekken. Helaas kan dat met de K- niet

Ik had even zitten kijken naar de K1200LT overbrenging, die hebben een electrische achteruit op de startmotor, misschien is daar iets mee te doen maar dat is ook wel een flinke operatie volgens mij om dat pas te maken.

Je blijft toch afhankelijk van hulpsystemen als caravanmover of vrouw en kinderen
 
had ik al aan gedacht, startmotor van de k100 k1100 andersom laten draaien is geen probleem maar dan werkt de vrijloopkoppeling in het blok niet mee. weet niet hoe dat zit bij een k1200
 
Die van mij doet net alsof ie dom is als ik over duwen begin.
1613299790878.png
 
Ineens bedenk ik me: Is de achteruit die op bijvoorbeeld een Goldwing zit maar wellicht ook andere motoren niet na te maken?
 
Je hoeft niet gelijk Amerikaans te rijden. Een K1600LT heeft ook een achteruit. Misschien na de zomer? Je hebt deze al weer zo lang.
1600gt heb ik ook al solo gehad , de eerste waren niet geschikt voor zijspan , versnellingsbak .....
ja heb ik ook weer al een tijdje , maar deze was mijn laatste had ik hier thuis tussen neus en lippen vermeld .... hoe ga ik dat weer
oplossen ? _O-
 
Interessant thema heren. Nu rijd ik al sinds '72 zijspan en ik weet dat de legendarische Ed Pols/Moturist ooit een achteruitversnelling in de 2 versn.bak van een V1000 Convert heeft gebouwd. Je weet wel, die bijzondere motor met "automatische" versnellingsbak. Dat was nog al een ingreep. Op de site www.moturist.nl staat een artikel daarover. Maar misschien zijn er wel eenvoudigere oplossingen. Startmotor andersom laten lopen is nog maar de vraag met de huidige zware motoren en kleine startmotoren.
 
Interessant thema heren. Nu rijd ik al sinds '72 zijspan en ik weet dat de legendarische Ed Pols/Moturist ooit een achteruitversnelling in de 2 versn.bak van een V1000 Convert heeft gebouwd. Je weet wel, die bijzondere motor met "automatische" versnellingsbak. Dat was nog al een ingreep. Op de site www.moturist.nl staat een artikel daarover. Maar misschien zijn er wel eenvoudigere oplossingen. Startmotor andersom laten lopen is nog maar de vraag met de huidige zware motoren en kleine startmotoren.
Welkom. Heb je al een topic geopend met veel foto's?
 
Hier is ergens toch ook een topic van PEPE, daar was op zijn aangepaste combinatie volgens mij door enkele forumers een caravan mover gemonteerd
 
Hier is ergens toch ook een topic van PEPE, daar was op zijn aangepaste combinatie volgens mij door enkele forumers een caravan mover gemonteerd
Voo zover ik me nog kan herinneren heeft dat echter ook nooit echt lekker gewerkt

Was ook geen echte over, maar een lier dacht ik met stukken betonijzer op een rol gelast die de grip moest verzorgen...

Ik heb destijds de laatste hand aan t span gelegd met een schommelvork en heb m goed lopend gemaakt. En ook flink aan t puzzelen geweest met de elektrische schakeling waar ik op t laatst maar een handschakeling van gemaakt heb omdat er een doorgebrande spoel in zat. Maar kan me niet herinneren dat de achterruit er toen ook nog op zat...
 
Interessant thema heren. Nu rijd ik al sinds '72 zijspan en ik weet dat de legendarische Ed Pols/Moturist ooit een achteruitversnelling in de 2 versn.bak van een V1000 Convert heeft gebouwd. Je weet wel, die bijzondere motor met "automatische" versnellingsbak. Dat was nog al een ingreep. Op de site www.moturist.nl staat een artikel daarover. Maar misschien zijn er wel eenvoudigere oplossingen. Startmotor andersom laten lopen is nog maar de vraag met de huidige zware motoren en kleine startmotoren.
Welkom.
Span op je fotootje komt me bekend voor, stond jou span pasgeleden op Marktplaats?
 
Inderdaad. Ik was al langer op zoek naar een Moturist en kwam deze toevallig tegen toen ik bij Anbergen in Slagharen was. Er zat een T4 aan vast maar die heb ik ondertussen weer verkocht en hij zit nu aan m'n V1000 Convert vast. Daarvan is de restauratie bijna voltooid. De Moturist was al helemaal gerestaureerd dus daar had ik goed mazzel mee :-) Nostalgie, want ik had in de jaren '70 ook zo'n Guzzi.
 
Ik heb ooit het artikel gelezen van pepe
Zijn span in de Bigtwin, en als Ik het niet mis heb heeft hij dat systeem met die betonijzers er terug afgesmeten omdat het teveel zijn banden opat .
De oplossing was in het vervolg beter kijken waar hij hem parkeerde zodat hij steeds weg kon zonder hulp te vragen om hem te duwen
Grtz Fox
 
Dat klinkt wel herkenbaar, dus ik denk dat er met jouw geheugen nog niks mis is!
 
Die oplossing van slim parkeren werkt bij mij ook. Wonen op Corsica is dan helemaal handig, tijdens die vakantie geen enkel probleem gehad. Altijd wel een heuvel als par(keer)hulp😁
 
Die oplossing van slim parkeren werkt bij mij ook. Wonen op Corsica is dan helemaal handig, tijdens die vakantie geen enkel probleem gehad. Altijd wel een heuvel als par(keer)hulp😁
off-topic, maar hebben jullie een Boxer bak? Mooie dingen! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan