Achteruit aandrijving op zijspan

vermogen wat ze opgeven voor een mover is niet hoog. kan zijn dat het een sneldraaiende motor is met een grote overbrenging.
met een 12/24 volts ruitenwissermotor gaat het ook.
 
Wat een gedoe... en wat ben ik blij dat op m'n Dnepr Guzzi gewoon standaard een achteruit zit, die prima werkt, ook tegen een helling op! Succes met sleutelen.

Ciao, DneprGuzzi
 
gaat wel verder, ga nu eerst proberen hoe het werkt voordat ik van alles aan de BMW verander en de aandrijving afwerk.
de rol voorzien van groeven en de handel voor de bediening van de aandrijving is ook klaar
 

Bijlagen

  • Hand bediening + rol.jpg
    Hand bediening + rol.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 30
ja bestel ook wel eens wat bij Ali. nu zijn de nieuwe koolborstels voor de startmotor geleverd is er een gebroken in de verpakking. hoe krijgen ze het klaar (koperen borstels) en ik heb er echt 4 nodig. discussie met de klant al opgestart maar dat wordt niets dus dispute bij ali....moet ik toch weer nieuwe bestellen. maar ja ik hoef met dat span nog niet te rijden.
Oh ja en waarom bij Ali besteld: hier is het materiaal 10 keer duurder en dan komen er nog verzendkosten bij
 
Hoe staat het er mee ?

Ik weet niet hoe hard eea straks gaat, maar ik zou je willen adviseren rustig aan te doen. Ik heb pasgeleden achteruit rijdend de bak omhoog gekregen...... :X

Ging iets te driftig. Niet echt een plezierige ervaring, was nogal een schrikmomentje zo tussen de auto en zijgevel door...
 
Ha, dat gebeurde mij ook de eerste keer dat ik op een Ural reed. Gelukkig was dat ergens op een polderweggetje. Heel raar zo snel als dat gaat.
 
maximale snelheid zal rond de 5 km /uur liggen. maar het opstarten vond ik best rustig gaan.
kan nog niet afmonteren aangezien de borstels nog niet binnen zijn. Zijn al sinds 28-6 in nederland maar post nl houd alles vast tot na 1 -7 onder het mom dan kunnen we voor ons zelf BTW en afhandelingskosten declareren
 
Bij een ural heeft de achteruit dacht ik zelfde gearing als eerste vooruit.
Ik reed de boulevard van Vlissingen weleens stuk achteruit. Heb je best bekijks.
Wel stuk lastiger sturen dan vooruit.
 
Bij een Rus inderdaad bijna

Uit documentatie : Review of Standard (factory-installed) Gear Ratios ▪ Most models have gear ratios: 1st: 3.6 (36 teeth / 10 teeth), 2nd: 2.28 (32 teeth / 14 teeth), 3 rd: 1.70 (29 teeth / 17 teeth), 4th: 1.30 (26 teeth / 20 teeth), Reverse: 3.67 (teeth / teeth).
 
Terug
Bovenaan Onderaan