Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is in mijn optiek het beste systeem , als een groot rempedaal , trappen om te lopen ....Harry in r'dam heeft een mover op z'n eigen zijspan en drukt met een voetpedaal tussen de motor en bak tegen de band aan.
Volgens mij was het ook idd geen mover maar wat dan wel weet ik ook niet meer, was wel mechanisch op de band...maar werkte niet zoals gehoopt..ik heb het span nog weleens bij volgende eigenaar gezien maar da's al weer lang geledenVoo zover ik me nog kan herinneren heeft dat echter ook nooit echt lekker gewerkt
Was ook geen echte over, maar een lier dacht ik met stukken betonijzer op een rol gelast die de grip moest verzorgen...
Ik heb destijds de laatste hand aan t span gelegd met een schommelvork en heb m goed lopend gemaakt. En ook flink aan t puzzelen geweest met de elektrische schakeling waar ik op t laatst maar een handschakeling van gemaakt heb omdat er een doorgebrande spoel in zat. Maar kan me niet herinneren dat de achterruit er toen ook nog op zat...
Volgens mij heeft een GL van zich zelf al een achteruit
Gaat die rol op de band zo niet slippen?niet helemaal stil gezeten. de aandrijving is gewisseld van re naar li. tevens een andere startmotor die korter is en gelukkig ook de goede kant opdraait. op deze manier is ie beter weg te werken op de bmw ivm achtervork en accu. zie de plaatjes
Mmm, ik kan het allemaal niet echt onderbouwen enzo,maar gevoelsmatig is een startmotor bromfiets m.i. echt wel te licht voor zoiets... Als i zie wat een bakken er onder die caravans hangen met grote grove rollen.... (nu weet ik uiteraard wel dat een span wat lichter van gewicht is, maar toch)dat is een mooie aandrijving alleen moet ie wel op het zijspan gebouwd worden vanwege de lengte. heb jij daar gegevens van?
en ja de rol is nog te glad. dit was een draadspindel die ik had liggen en daar worden in langsrichting groeven in geslepen zodat je een soort tanden krijgt.
en of ie gaat slippen dan geen idee. hij spant zich wel vaster als de motor begint te lopen.
zelf denk ik dat een startmotor van en bromfiets al voldoende moet zijn maar low budget . dit had ik liggen
nu nog het systeem om hem op de band te laten komen wat aan de rechterzijde bediend moet worden
Geen idee, ik heb verder echt werkelijk helemaal niks met caravans.Weet je hoeveel zakken aardappelen in die caravans gaan?
Ik heb een aanhangerhoogwerker gehad (1300kg) en daar had ik zelf een caravanmover op gebouwd. Die kroop zonder problemen zo over een stoeprand heen. Zonder oprijdblok oid te gebruiken.Geen idee, ik heb verder echt werkelijk helemaal niks met caravans.
dat is een mooie aandrijving alleen moet ie wel op het zijspan gebouwd worden vanwege de lengte. heb jij daar gegevens van?
en ja de rol is nog te glad. dit was een draadspindel die ik had liggen en daar worden in langsrichting groeven in geslepen zodat je een soort tanden krijgt.
en of ie gaat slippen dan geen idee. hij spant zich wel vaster als de motor begint te lopen.
zelf denk ik dat een startmotor van en bromfiets al voldoende moet zijn maar low budget . dit had ik liggen
nu nog het systeem om hem op de band te laten komen wat aan de rechterzijde bediend moet worden
Maar dan heb je wel het meewerkend gewicht van de heer Habsu nodigAltijd handig als je half in een (Limburgse) greppel hangt.
Ja, caravan van mijn ouders gaat ook gewoon de helling op.Ik heb een aanhangerhoogwerker gehad (1300kg) en daar had ik zelf een caravanmover op gebouwd. Die kroop zonder problemen zo over een stoeprand heen. Zonder oprijdblok oid te gebruiken.