achterveer diversion

night rider

Rookie
24 jun 2004
28
0
apen
Heb gezien als ik de vering stugger wil maken (staat standard op 3 maar met 2pers. is dat wel wat licht), daar een speciale sleutel voor moet hebben, of is daar een ander middel voor (watertang of iets dergelijks) :}
 
yep, zit daarin bedankt, mor is van geen kanten los te krijgen is daar een bepaalde techniek voor, nog ergens een bout losse? of gewoon brute kracht? heb alles is ingespoten met wd-40, zal straks nog eens proberen
 
Ik wil mijn Div ook wat strakker veren van achter. Moet ik daarvoor de motor op een bok zetten, of kan het ook op de Jiffy (moet ie uitelkaar eigenlijk???)
Gewoon op de zijpoot laten staan, tis doodsimpel, alleen heb ik er nog een buis van ongeveer 0.5meter over de haaksleutel geschoven kwestie van wat meer kracht te kunne zette sleutel is wat kort, en goe ingespoten met kruipolie of wd-40 en wa laten intrekken, zonder dat kreeg ik der geen beweging in, toen ging het vanzelf :]
 
Koel.. Alstie gerepareerd is, doe ik dat ff.. Er liep nogal fanatiek olie uit mijn voorvork, en aangezien ik geen bok heb om de motor op te zetten, ff weggebracht.. Moest zo'n 80 euri kosten ongeveer.. Deed ie beide poten (de andere was op sterven na dood, dus ook aan vervanging toe).
 
Een aanrader :} :achteraan heb ik van stand3 naar stand4 gedraaid en vooraan heb ik een WP-kitje laten monteren. ik herkende mn motor niet meer in de eerste bochten :] :9
WP- kitje is zijn prijs van 140euro volledig waard :} :P
Vervormd die ronde bus bij jou ook zo? Of is die van mij zo sterk vervuild dat ik teveel kracht moet zetten ofzo..

Trouwens.. Hoe lees ik de stand af (in nummers).. Staat niet in mijn WPH
 
Het verstelhaakje voor de achterveer zit standaard in de toolkit maar is wat klein om serieus kracht mee te zetten. Zeker als de demper wat vervuild is kan het stellen moeilijk gaan. Je kan die haaksleutels overigens in allerlei formaten kopen. Let er op dat je met te klein gereedschap vaak (te) hoge drukken kunt veroorzaken doordat het contactoppervlak klein is. Daardoor loop het risico dat je de uitsparingen in de demper kapot trekt.
 
Ik wil mijn Div ook wat strakker veren van achter. Moet ik daarvoor de motor op een bok zetten, of kan het ook op de Jiffy (moet ie uitelkaar eigenlijk???)
Het is beter om je motor op de bok te zetten omdat je dan alleen de kracht van de veer hebt en niet ook nog eens het gewicht van de motor erbij
Je motor wordt alleen niet stugger door de veer aan te draaien, alleen een stukje hoger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan