Hoi,
Na m'n eerste kettingset verrot te hebben gereden binnen 3000 km (was wel geen nieuwe hoor,maar toch)
Kwamen we erachter dat dat kwam omdat m'n achterveer te slap stond,als je er alleen op zit staat de ketting mooi op spanning,maar als je met een passagier rijd dan staat ie zo superstrak dat ie flink oprekt, met als gevolg>>>>>>> extreme slijtage
Nu heb ik de daaropvolgende 3000km zonder passagier afgelegd,nu met de grote beurt dacht ik, dan laat ik ook gelijk die veer even bijstellen.
Nu blijkt ie dus niet helaas meer bij te stellen.
Nou ken ik toch best wat mensen met een racer maar nog nooit gehoord dat de achterveer versleten was?
Het zou natuurlijk kunnen dat er voordat ik 'm kocht altijd 2 vette,bratwurst vretende duitsers op gereden hebben (een ingevoerde duitse motor )
De goedkoopste veer die me bij m'n motorzaak aangeboden kon worden kost €375,- ex montage!!!!
Wellicht dat iemand een leuk alternatief weet?????
Na m'n eerste kettingset verrot te hebben gereden binnen 3000 km (was wel geen nieuwe hoor,maar toch)
Kwamen we erachter dat dat kwam omdat m'n achterveer te slap stond,als je er alleen op zit staat de ketting mooi op spanning,maar als je met een passagier rijd dan staat ie zo superstrak dat ie flink oprekt, met als gevolg>>>>>>> extreme slijtage
Nu heb ik de daaropvolgende 3000km zonder passagier afgelegd,nu met de grote beurt dacht ik, dan laat ik ook gelijk die veer even bijstellen.
Nu blijkt ie dus niet helaas meer bij te stellen.
Nou ken ik toch best wat mensen met een racer maar nog nooit gehoord dat de achterveer versleten was?
Het zou natuurlijk kunnen dat er voordat ik 'm kocht altijd 2 vette,bratwurst vretende duitsers op gereden hebben (een ingevoerde duitse motor )
De goedkoopste veer die me bij m'n motorzaak aangeboden kon worden kost €375,- ex montage!!!!
Wellicht dat iemand een leuk alternatief weet?????