achterveer

belsj

MF veteraan
13 feb 2003
1.196
0
ik wil mn achterveer op mn fzr 600R vervangen voor een andere. Mijn hoh afstand is 360 mm en die van een kawa zx6r 2005 is 340 mm rest van de bikes is allemaal kleiner waar ik zoals naar gespeurd heb. Nou is mijn vraag of die 20 mm te overbruggen door misschien het link gedeelte 20 mm omhoog te krikken :?
 
Is de gatmaat ook gelijk van die schok? Ik weet niet hoe jouw linksysteem in elkaar zit maar je hebt dus kans dat juist de achterkant meer omhoog komt met een kortere veer. Waardoor je motor dus flitsender gaat sturen.
 
20 mm is best veel, door de verhoudingen in het link systeem kan het zomaar zijn dat dit 6 cm op de achterkant uitmaakt. Eventueel kan je dat met andere dogbones wat compenseren, maar je gaat de verhoudingen van de link dan wel flink veranderen. Waarom '05 ZX6, kan je daar toevallig goedkoop aan komen? Anders is het misschien handiger om gewoon een maatgemaakte shock voor je FZR te bestellen. Technoflex, Wilbers, Hyperpro, ze hebben de FZR600R allemaal in het programma. Heb je meteen echte kwaliteit eronder.

Groetjes, Noud
 
PS, klopt de ZX6 met de maten voor het ophangoog en de gaffel?
Zou topictitel veranderen in 'schokdemper FZR600R' of zo, de veer in is in principe ook alleen maar de veer, dus zonder de demperunit.
 
Wat zijn de verschillen in de diverse hevelverhoudingen? Veerconstante? Voorspanning? Een 4 mm. langere veer bij een Bandit 1200 levert een 4 cm. hogere kont op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan