Achtervering kaduuk van de Extrema?

Jozer.nl

MF'er
4 jun 2004
38
0
IJsselmuiden
Vorige weer zaterdag dacht ik van "laat ik mijn achterveer eens verstellen". Ik wilde hem wat hoger hebben. Dus wat ik doe is de 'moer' eens indraaien. Na dat hebben gedaan constanteerde ik dat hij niet meer wilde veren.

Nu draai ik met mijn boeren verstand de 'moer' terug op oude stand. Maar dit mocht niet baten. Ik denk pomp ik mijn cilindertje op met lucht van de compressor. Ook dat hielp niets. Na een beetje gekloot te hebben kwam ik er achter dat de motor heel langzaam omhoog kwam. Maar verder dan dit kwam ik niet. Nu denk ik dat mijn achterveer kapot is gegaan. Heeft iemand met dit type vering ervaring? Ik loop nu ongelooflijk te balen want ik wil .

Het gaat om een RS 125 Extrema. Het is dus geen origele vering wat ik heb begrepen. Ik zal er een foto bij doen waar een deel opstaat. Heb helaas geen specifieke foto van de onderdelen wegens het uitlenen van mijn digi cam.

Ik hoop dat iemand raad weet met dit gelazer. Iemand nog een achterveer te koop>? Radeloos.

Heb btw een gigantische last van de rug B|

rs125%Chessy%005;.JPG
 
Vorige weer zaterdag dacht ik van "laat ik mijn achterveer eens verstellen". Ik wilde hem wat hoger hebben. Dus wat ik doe is de 'moer' eens indraaien. Na dat hebben gedaan constanteerde ik dat hij niet meer wilde veren.

Nu draai ik met mijn boeren verstand de 'moer' terug op oude stand. Maar dit mocht niet baten. Ik denk pomp ik mijn cilindertje op met lucht van de compressor. Ook dat hielp niets. Na een beetje gekloot te hebben kwam ik er achter dat de motor heel langzaam omhoog kwam. Maar verder dan dit kwam ik niet. Nu denk ik dat mijn achterveer kapot is gegaan. Heeft iemand met dit type vering ervaring? Ik loop nu ongelooflijk te balen want ik wil .

Het gaat om een RS 125 Extrema. Het is dus geen origele vering wat ik heb begrepen. Ik zal er een foto bij doen waar een deel opstaat. Heb helaas geen specifieke foto van de onderdelen wegens het uitlenen van mijn digi cam.

Ik hoop dat iemand raad weet met dit gelazer. Iemand nog een achterveer te koop>? Radeloos.

Heb btw een gigantische last van de rug B|

(Afbeelding)

De moer op de schokbreker is alleen voor de veer voorspanning af te stellen, dan veert hij stugger of soepeler in afhankelijk van het wegdek kun je dit afstellen. En dus niet om de motor achter te verhogen |(
 
Heeft iemand met dit type vering ervaring? Ik loop nu ongelooflijk te balen want ik wil .

Ik hoop dat iemand raad weet met dit gelazer. Iemand nog een achterveer te koop>? Radeloos.


(Afbeelding)

Ken het, heb ook niet veel ervaringen gevonden op het forum :9 .
Wat de rest nomaal doet zal ik ook maar doen: Je naar een veerspecialist verwijzen.
Of je moet zo'n sukkel zijn als die ene loser hier op het forum die zijn dempert uit elkaar draait :+ (maar ja hij heeft dat ding dan ook voor 15 euro gekocht, dus veel verdiet zal hij er niet van hebben)

Ff serieus. Ik weet er ook geen zak vanaf, maar wat ik wel weet is dat je beter niet met je compressor kunt spelen, tenzij je stikstof erin hebt zitten.
En stuur eens een foto van die moer, k heb zelf meerdere moeren op de dempert zitten en weet niet zeker welke jij bedoelt.
 
Je hebt dus een te lage veerspanning of de rebound staat super straf zodat het heel lang duurt voordat hij weer op z'n oude stand staat. Misschien dat het "cilindertje" voor de rebound zorgt? Dan heb je die veerspanning die tegen die luchtdruk op moet boksen..

Oja: het schijnt dat je geen lucht in je vering wilt omdat dat warm kan worden itt speciale gassen daarvoor. Volgens mij kan daardoor je rebound kapot gaan (heb zoiets gezien bij veer van maat van me) als je dan op je motor ploft en je gaat staan knalt hij meteen weer naar z'n maximale uitveer stand.
 
De moer op de schokbreker is alleen voor de veer voorspanning af te stellen, dan veert hij stugger of soepeler in afhankelijk van het wegdek kun je dit afstellen. En dus niet om de motor achter te verhogen |(
Weer eentje die de klok heeft horen luiden |( |(
Met de veervoorspanning verander je niks aan de stugheid van de veer.
Je zet met de veervoorspanning je motor hoger of lager.
Het is voornamelijk bedoelt voor als je iemand achterop neemt.
Je zet dan de veervoorspanning hoger waardoor de motor iets hoger komt staan en hij zo minder vlug onderin slaat.
 
Heb je alleen je voorspanning verhoogt? (de grote moer waar de veer tegen drukt)
Of heb je aan de demping liggen draaien?
Zet je dempinginstelschroeven eens ongeveer in het midden. Als hij dan nog niet in of uitveert dan is je demper defect.
Hoeveel lucht heb je erop gezet? Bij mijn gpz600 moest er ongeveer 2,5 bar op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan