Achtervering van Pan European ST1100

europapierre

MF'er
30 nov 2004
103
36
Geleen
Wie kan mij een advies geven over de Pan European ST1100.
En wel over de achtervering.
Daar ik meestal met twee mensen en bepakking rij staat de vering meestal op
stand vier afgesteld met het stelschroefje kan men ook nog iets aan de uitgaande demping doen.
Toch is dit niet altijd voldoende, bij sterke oneffenheden in de weg ,zoals kuilen en putdeksels,komt het voor dat de veerinslag maximaal is .
Zijn hier nog mogelijkheden ivm.de standaard vering of dient men dan over te gaan naar een ander veerelement,dwz;kan men de kosten in de hand houden met alleen een nieuwe veer of een compleet nieuwe achterdemper.
Graag advies van ervaringsdeskundigen.

Groetjes Panpierre
 
De achtervering is alleen als komplete unit te vervangen, dwz vering en demper. Afhankelijk van het gebruik kan je stellen dat met hogere km-standen en ouderdom de vering toch wel een beetje op aan het raken is. Dit speelt al bij 60.000km. Zeker bij een volle belading merk je dat. Wat erg goed schijnt te zijn (staat ook hoog aan mij verlanglijst) is de vering van WP. Een komplete achterveer van WP kost ongeveer 560 euro, neem hierbij voor 130 euro de voorveren en je hebt een pan die je niet meer terugkent.
 
Wie kan mij een advies geven over de Pan European ST1100.
En wel over de achtervering.
...................

Graag advies van ervaringsdeskundigen.

Groetjes Panpierre

Europapierre/Panpierre,

Ik ben bang dat de veer van je Pan European naar zijn grootje is en er weinig anders op zit dat deze te vervangen. Heb het zelfde probleem gehad en ben uiteindelijk overgestapt op een Hebo achterveer, met daarnaast aanpassingen op de orginele voorvering (Vulringen voor iets verlengd (+ 2.5 cm) en ander vorkolie)
Je vroeg om een advies van Pan-deskundigen? Nou die vind je hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan