Achterwiel Aprilia RS125 wiebelt

Als de klant te veel verteld is het niet goed en als de klant te weinig verteld is het niet goed. wat is in jouw ogen dan wel goed? Een klant die zelf alles al uitgezocht en uitgesloten heeft en in correct jargon aanbied ter reparatie?

Nee juist niet. Het is belangrijk dat de klant de daadwerkelijke klacht doorgeeft en niet de eigen diagnose of die van de handige vriend van de kennis van de buurman die vroeger ook een buikschuiver heeft gehad in de tijd dat ze nog 380 liepen met 70 pk.

Dus:
Mijn motor slaat koud slecht aan.
En niet: Bougies vervangen graag.

In dit voorbeeld:
Het voelt alsof mijn achterwiel wiebelt.
En niet: Willen jullie mijn achterwiel nakijken.

Een beetje receptionist vraagt wel door, maar het valt niet altijd mee om uit de klant te trekken wat hij nou daadwerkelijk ervaart ipv wat hij DENKT dat er aan de hand is.
 
ja wat wil je nou? dat ik door mn beeldscherm diagnose ga doen aan de hand van een subjective obeservatie als: "het maakt geluid!1!!! "

Misschien zit er iets los, misschien zit er een steentje tussen, misschien heeft de vorige eigenaar de blokken er verkeerd om in gezet. Met de informatie die je geeft kan het werkelijk vanalles zijn :+


En de laatste opmerking die je maakt:
Geen idee wat het kan zijn...
Doe mij denken dat je verder het inzicht ook niet hebt om iets te beoordelen danwel een probleem te verhelpen.. :/
 
Tsja, het een hoeft natuurlijk niet met het ander te maken hebben.

Ik zou gewoon eens naar een betrouwbare garage gaan en uitleggen dat je motor instabiel rijdt boven een bepaalde snelheid en dat er bij gebruik van de achterrem veel herrie is. Dan mogen zij het uitzoeken. Als jij gaat zeggen dat de de rem/blokken niet goed of dat je achterwiel niet goed zit, gaan ze daar naar kijken.

Als je niet 100% zeker bent, dan moet je als klant de klacht zo duidelijk mogelijk omschrijven. Dan zoeken zij het wel uit, zij zijn tenslotte de experts.
 
Ik heb een tijdje als monteur gewerkt in een autogarage, ik weet net nog hoe de blokken er op moeten hoor :D

Als jij als monteur gewerkt hebt zou je dit zelf moeten kunnen oplossen!

Je bent erg vaag, een monteur zou het duidelijker moeten kunnen uitleggen.

Controleer de lagers van je achterbrug eens, als die versleten zijn voelt je motor ook raar aan van achter.
 
Laatst bewerkt:
Ok
2144300823-125368d1384798949-hilarious-quotes-pictures-answers-carhumorfunnyjokeenginerepairpricelist.jpg
 
Bij mijn Ducati heb ik ook een tijdje een rumoerige achterrem gehad. Eigenlijk alleen bij lage snelheid. Als de voering goed is en de zuigers allebei los zitten zou ik me daar niet druk om maken.

Het Aprilia RS125 topic (3)

In welke omgeving zit je?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gezegd dat het schurend geluid maakt. Er zijn wel mensen die dat geluid kunnen herkennen en uit hun eigen ervaring zeggen wat het kan zijn. Een slepend geluid zou aangelopen remblokken of versleten blokken kunnen zijn, zo herken je wat verschillende soorten geluiden betekenen. Piepend geluid kan duiden op vuil tussen de blokken. Ik heb gezegd dat ik de blokken er af heb gehad, ingevet met kopevet, alles met remmenreiniger schoongespoten en terug er op gemonteerd. Ik vermeld er ook bij dat de blokken zo goed als nieuw zijn. Dan zijn jullie toch al een heel stuk verder met deze info?

Ik begin me zo langzamerhand wel af te vragen welke kant van de blokken je met kopervet hebt ingevet? Ik hoop de achterkant...
 
Terug
Bovenaan Onderaan