achterwiel blokkeert?

Bearded Dimi

MF'er
23 mei 2021
69
65
Gisteren iets raar meegemaakt.
Bij het terugschakelen leek het naar mijn gevoel dat het achterwiel blokkeerde en de motor vanachter iets naar links schoof. En dit was zelfs niet met al te hoog toerental.
Dit deed hij een 4-5 tal keer.
Daarna was alles weer als normaal bij het terugschakelen.
Ik ben beginnend rijder (1,5 jaar rijbewijs) en ken niks op technisch vlak van de motor dus totaal geen idee wat er gebeurde, ik dacht eerst aan een lekke band of dergelijke, dus even geen vertrouwen meer in de bochten.
Wat was hier aan de hand? Moet ik ergens op gaan letten? Moet ik iets laten nakijken?

Bijkomende info:
Het betreft een kawasaki Z900RS van dit jaar.
Ik was net 4 dagen in Sauerland met dagen van +400km, dit was op de laatste dag na bijna 300km.
Achterband is zeker niet lek, deze stond vanmorgen nog perfect op 2.9 en is ook nog niet versleten (heeft nu 6000km)
 
Ik heb een 2022 model, hierbij zit dit probleem niet meer (voor zover we nu weten *D)
Zou het toch maar even opzoeken voor welke framenummers die modificatie geld,met de corona zijn
de nodige leveringsproblemen geweest,dus wie weet heeft jou 900 wel ergens heel lang in de opslag
van de fabriek gestaan,een Kawadealer kan het zo voor je opzoeken,kan je gelijk even vragen wat hun er
van denken,ook is een modificatie een mogelijke oplossing,maar wil niet zeggen dat het euvel niet meer alsnog
kan voorkomen.Hou ook rekening met je rijstijl,rij zo soepel mogelijk,dus bijvoorbeeld niet in 1 keer een aantal versnellingen terug schakelen en de koppeling plotseling los laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan