Achterwiel dempers(?)

Mophius

*Inspirerende quote*
13 apr 2017
2.375
2.279
Goedemiddag altesaam,

Ik heb hier een szr waar ik een tijdje geleden bij opmerkte dat (en vergeef mijn gebrek aan het vinden van de juiste woorden) het huis waar het achtertandwiel op zit speling heeft ten opzichte van het achterwiel. Niet gigantisch veel maar er is wel een tikje zichtbaar en voelbaar. Nu heb ik voor de gein eens de rubbers die hier tussen zitten uit het achterwiel gehaald maar nu realiseer ik mij dat ik geen idee heb hoe dit eruit moet zien.

Kan iemand zo uit mijn verhaal of foto's halen of deze rubbers versleten en aan vervanging toe zijn? Ik ga er maar vanuit dat dit nog de originele zijn.

Bedankt alvast!

IMG_20230515_165212318.jpg

IMG_20230515_165343171.jpg
 
Oplossing
Je zal het niet echt zien als er iets mis mee is.
Normaal is er geen speling.
Het feit dat je een szr hebt zegt dat het wel eens tijd wordt om ze te vervangen.
(Door de leeftijd en vooral de klappen van die eencilinder)
Normaal voel je geen speling op dat tandwiel met verse rubbers, het moet er strak ingaan.
Je zal er veel voordeel uit halen door ze te vervangen.
Je zal het niet echt zien als er iets mis mee is.
Normaal is er geen speling.
Het feit dat je een szr hebt zegt dat het wel eens tijd wordt om ze te vervangen.
(Door de leeftijd en vooral de klappen van die eencilinder)
Normaal voel je geen speling op dat tandwiel met verse rubbers, het moet er strak ingaan.
Je zal er veel voordeel uit halen door ze te vervangen.
 
Oplossing
Van de week kreeg ik ze binnen en vandaag maar even een uurtje genomen om de rubbers te wisselen. Duidelijk verschil merkbaar met het rijden. Weer wat geleerd :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan