Achterwiel draait mee in neutraal

drFalken

MF'er
13 nov 2002
65
2
Hallo,

op de middenbok geplaatst en in de neutral gezet blijft het achterwiel van mijn gloednieuwe fazer 1000 draaien. Het wiel wordt blijkbaar aangedreven door de motor ondanks dat ie in z'n vrij staat. Als ik de koppeling intrek (nog steeds in neutral) dat stopt het achterwiel wel. Is dit normaal of is het tijd voor een dealerbezoekje?

groeten,
DrFalken
 
is normaal. als je olie is afgekoeld wordt het dik en stroef. op deze manier is er toch een beetje vrijving tussen je koppelingsplaten, waardoor deze gaan draaien. moet je brommer maar eens op z'n bok zetten al die warm is...
 
Als ie warm is doet ie het waarschijnlijk ook.
Met het achterwiel van de grond gaan de koppelingsplaten op de uitgaande as meegenomen worden door de platen op de primaire as.
Zo smeerde ik mijn ketting.. Motor op de bok, starten>wiel draait (en dus de ketting) hopla, spuitbus er overheen zonder moeilijk te doen.
Alleen als de motor op 2 wielen staat en je merkt dat ie vooruit wil kruipen klopt er iets niet.
 
Niks aan de hand, komt idd door dikke koude olie en de wrijving die daardoor ontstaat tussen de koppelingsplaten. Als de olie op temp is zal het hoogstwaarschijnlijk wel weg zijn. Is al vaker een topic over geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan