Achterwiel gsxr srad 750 1996

beugelsdijk

MF'er
21 jul 2015
79
16
Goedemorgen,

Aangezien het erop lijkt dat het as. woensdag gaat regenen zoek ik een achterwiel (velg+goede band) voor mijn 1996 gsxr srad voor op Assen. Ben niet opzoek naar een officiële regenband, maar eigenlijk eentje met een goede straatsportband.

Er staan er een paar online, maar die reageren niet (motorparts-online).

Iemand nog iets fijns liggen die ik kan komen ophalen? (woon in de buurt van Leiden)
 
Heb ondertussen gister een velg + band opgehaald.. past hij niet.. het is een 5.5" model, en ik heb nu een 6" erin zitten. veel fora's zeggen dat het gewoon past maar de metaleschroefnaaf van de remschijf botste tegen de remklauw aan.. dus wellicht kan ik die band nog wel "misbruiken" op een velg die wel past
 
Laatst bewerkt:
Wat past er niet?... Ik heb het anders om wel eens geprobeerd 750 6" wiel in een 600 dat was geen probleem. Remschijven en achtertandwiel lijnde gewoon op.
 
Wat past er niet?... Ik heb het anders om wel eens geprobeerd 750 6" wiel in een 600 dat was geen probleem. Remschijven en achtertandwiel lijnde gewoon op.
Die metalen "uitsteeksels/spaken" waar de inbusbouten ingaan van de remschijf die schuren tegen de remklauw aan de onderkant. Het is maar een klein beetje, maar je hoort bij elke rotatie een schraap geluid en bij handmatig draaien blijft hij steken.

Foto is zonder remschijf omdat ik eerst dacht dat er iets in de remschijf aanliep.

Ook zaten er minder aantal spaken in de tandwiel drager rubbers. in mijn 750 zitten er 6, en in die 5.5 zitten er 5 (waardoor ik de achtertandwiel niet kon wisselen)
 

Bijlagen

  • 20210429_211620.jpg
    20210429_211620.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 15
-O-ow.... is de schijf diameter wel hetzelfde van biede wielen?
Daar begin ik wel aan te twijfelen als ik jou foto zie.

Dat geluid wordt wel minder hoor als je gaat rijden :+

:X geintje uiteraard!
 
-O-ow.... is de schijf diameter wel hetzelfde van biede wielen?
Daar begin ik wel aan te twijfelen als ik jou foto zie.

Dat geluid wordt wel minder hoor als je gaat rijden :+

:X geintje uiteraard!
Schijf diameter? de achterremschijf?

Zat inderdaad een seconde of 10 de gedachte om met een slijptol een halve centimeter ruimte te maken.. maar snel maar vergeten..

Zoals het er nu uitziet neem ik de 2 wielen mee, zodat ik daar kan wisselen tussen rubber op mn originele velg.. niet ideaal maar beter dan met een raceband op nat/koud rijden (met mijn tempo)
 
is het wel de juiste velg?
ik rijd in m`n 750 juist met 600 wielen ivm de banden maat.
zeker omdat je tandwieldrager ook niet past denk ik dat het daar mis gaat.
 
is het wel de juiste velg?
ik rijd in m`n 750 juist met 600 wielen ivm de banden maat.
zeker omdat je tandwieldrager ook niet past denk ik dat het daar mis gaat.
Tja, weet nooit of het exact de juiste velg is. de verkoper (bedrijf) raakte wel de juiste snaren dat hij er iets vanaf zou weten. maar inderdaad wellicht is het een 2001 model oid. (het is wel een suzuki velg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan