Achterwiel, is dit normaal?

Neejij

MF'er
30 jul 2011
123
0
Net een nieuwe achterband laten monteren en nu valt mij iets vreemds op aan het achterwiel.... :/

Klopt dit wel?
Dan bedoel ik de ruimte tussen de twee delen.

n6f9jp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zit een cush drive tussen, een soort rubbers tussen je tandwiel en de velg. Dus dat hoort een beetje te kunnen bewegen, en als het moet kunnen bewegen, moet het niet strak tegen elkaar zitten.

50318599.JPG
 
Laatst bewerkt:
nee dan heb je het over oliekeerringen JanB ;)

Circlips worden van vroeger uit Seegerveren genoemd (of Segerveren, Zegerveren, Zeegerveren, wat u wilt) maar om het preciese model aan te geven wordt ook wel binnengroefborgveer/buitengroefborgveer gebruikt.
 
Bij de ZZR1100 hoort de kettingwieldrager (volgens mij) iets verder in het achterwiel te vallen, volgens het randje op de foto nog ongeveer 2mm dieper.
Waarschijnlijk zit de losse lagerbus tussen het wiel en de kettingwieldrager niet helemaal recht...... Hadden ze veel moeite om het wiel tussen de achtervork te krijgen?
 
Bij de ZZR1100 hoort de kettingwieldrager (volgens mij) iets verder in het achterwiel te vallen, volgens het randje op de foto nog ongeveer 2mm dieper.
Waarschijnlijk zit de losse lagerbus tussen het wiel en de kettingwieldrager niet helemaal recht...... Hadden ze veel moeite om het wiel tussen de achtervork te krijgen?

Ik krijg bij mijn fiets (Yamaha) de as niet door het wiel als die pasbus/afstandsbus niet helemaal goed zit. Lukt dat bij een Kawa wél?

Zou de geuzennaam "Kwalijkzakie" wel verklaren.... :o
 
Laatst bewerkt:
nee dan heb je het over oliekeerringen JanB ;)

Circlips worden van vroeger uit Seegerveren genoemd (of Segerveren, Zegerveren, Zeegerveren, wat u wilt) maar om het preciese model aan te geven wordt ook wel binnengroefborgveer/buitengroefborgveer gebruikt.

Dat is zo'n "oh ja" stukje info. Ik was 'm ff helemaal kwijt, die naam. Danksj voor de info.
 
Ik krijg bij mijn fiets (Yamaha) de as niet door het wiel als die pasbus/afstandsbus niet helemaal goed zit. Lukt dat bij een Kawa wél?

Zou de geuzennaam "Kwalijkzakie" wel verklaren.... :o

Ik heb natuurlijk de hele tijd meegekeken behalve het laatste stukje.. B|
Dus ik heb geen idee of het wiel moeilijk tussen de achterbrug ging.

Helaas heb ik er zelf vrij weinig verstand van. Ik zag de afstand tussen de kettingwieldrager en de velg en had het gevoel dat het voor het monteren van de band beter in elkaar zat.
 
Laatst bewerkt:
In dat geval... meteen even terug gaan naar het bedrijf die je achterband heeft gedaan.
Lijkt mij niet zo moeilijk :?

Uiteraard al gedaan.
Reactie: "neuh dat hoort zo"

Normaal rij ik altijd met een grote boog om deze motorzaak heen, omdat ze een niet al te goede reputatie hebben. (het is gewoon een bekende motorzaak geen louche handelaar) Maar ik dacht even een achterbandje monteren, dat moet wel lukken. Blijkbaar niet dus.
 
Laatst bewerkt:
hmm ja ik ken ook zo'n motorzaak..
En van de week kon een collega op het werk dit weer bevestigen.

Maar.. persoonlijk vind ik de ruimte die je op de foto laat zien! niet verontrustend en vrij normaal.
Zoals reeds is aangegeven, zitten er rubbers tussen en die geven sowieso wat ruimte.

Als je achterwiel (op de bok en met de hand) gewoon normaal draait, zou ik me geen zorgen maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan