Achterwiel slipte door onder het rijden

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.184
116
Ik reed laatst op een 70 km weg in de regen samen met mijn broer (heeft een GSX-R1100W). Ik gaf voor de gein even extra gas in de derde versnelling (ca. 70 km/u), waarop de motor plosteling begon te joelen en het achterwiel doorslipte. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en schrok dus behoorlijk. Mijn broer zei dat hij dat wel vaker heeft, maar dat het op een rechte weg geen kwaad kan. Welke ervaringen hebben jullie hiermee :?
 
Heb ik ook wel eens als het nat is, zelfs in de 5e versnelling. Goed blijven kijken en geen gekke dingen doen. Dan gaat dat wel goed.
 
Ik reed laatst op een 70 km weg in de regen samen met mijn broer (heeft een GSX-R1100W). Ik gaf voor de gein even extra gas in de derde versnelling (ca. 70 km/u), waarop de motor plosteling begon te joelen en het achterwiel doorslipte. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en schrok dus behoorlijk. Mijn broer zei dat hij dat wel vaker heeft, maar dat het op een rechte weg geen kwaad kan. Welke ervaringen hebben jullie hiermee :?

Rij je met de motor van je icoon?

Doodnormaal, is een koppelbeest hé :)
 
Welke ervaringen hebben jullie hiermee

Op een K1200RS in de regen, 4de versnelling, 140 km/u, volgas = wheelspin...

Was dat met de R6 niet gewend... Rechtuitrijdend schrok ik er niet echt van, in een bocht zou het een ander verhaal zijn. O-)

Zoals bij het andere "lopende topic" rijd ik in de regen met die BMW op eieren.
Liever een 600 met minder kracht onderin en lekker melken.
 
Rij je met de motor van je icoon?

Doodnormaal, is een koppelbeest hé :)

Ja, een GSX1400. Hiervoor had ik een SV650S, wil ook wel trekken, maar doorslippen onder het rijden heb ik met de SV nooit meegemaakt. Schrok dus wel.
 
ik heb het ook altijd, als ik in de regen een beetje teveel gas geef dan slipt ie flink door...

ik maar denken dat het aan mn beetje versleten achterband lag :+
 
Ik heb dat ook wel eens gehad.

Met nat weer rij ik dus ook milieu vriendelijk :+

Met droogweer kan het ook, als de banden nog niet echt warm zijn.
Maar dan alleen in de 1e versnelling.

Groeten.
 
2 jaar geleden op een drijfnat Zolder (KicX circuitdag) het rechte eind opkomend over de witte start strepen had ik continu wielspin, de eerste keer schrik je en de 4 keer geef je nog meer gas dan wordt het gewoon spannend zeg maar. Je komt er op zo'n dag wel achter dat je veel harder kan rijden in de regen, andere deelnemers kwamen erachter dat je er ook veel sneller (harder) af kon gaan (helaas voor hun).
 
Terug
Bovenaan Onderaan