Achterwiel uit balans?

Boroda

Rookie
1 jan 2020
22
10
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een andere motor aan te schaffen. Afgelopen week ben ik bij een zaak langsgegaan waar ik een piekfijne brommer zag staan. Werkelijk niks op aan te merken. Ik heb nog geen proefrit gemaakt (er moest namelijk nog wat aan gebeuren) maar heb wel een fotootje gemaakt. Nu ben ik die foto nog eens goed aan het bekijken en valt me op dat het achterwiel naar mijn idee veel meer stelplaatjes heeft dan ik ben gewend.

Uiteraard ga ik nog een proefrit maken, maar ik ben even benieuwd wat jullie gedachten hierbij is. Moet ik me hierom zorgen gaan maken?
 

Bijlagen

  • 5035BBB0-56C0-4AAE-8E6B-7F2BA59405B1.jpeg
    5035BBB0-56C0-4AAE-8E6B-7F2BA59405B1.jpeg
    130,7 KB · Weergaven: 214
Niet spannend, daar zijn ze voor!
Als het op een splinternieuwe motor zou zijn is het wat anders, maar dit zijn wielen van een motor die al wel 20 jaar op de markt is.
Kan in de velg zitten maar ook zeker in de band, of beide een beetje. Dat corrigeer je met balanceerlood.
En het is ook nog eens de achterzijde, onbalans daarin voel je bijna niet tijdens het rijden.
 
6x5 is 30, 1 x 30 ook

1667728565873.png

Zoeen had misschien minder verbazing opgewekt maar is wel zwaarder

Joh, en je moet maar zo zien: Het zit helemaal onderop, daar merk je nix van
 
Heb op mijn Honda ook 110 gram zitten .
Staan ze bij Honda ook wel om bekend dat de wielen niet erg zuiver zijn.
Maakt verder niet veel uit.
Hmm , heb uit nieuwsgierigheid eens een kaal achterwiel van een cbr600f gebalanceerd . Die was perfect in balans ( statisch bokje ) , toen de band er op , met de stip op de goeie plaats , en er was geen loodje nodig.
 
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een andere motor aan te schaffen. Afgelopen week ben ik bij een zaak langsgegaan waar ik een piekfijne brommer zag staan. Werkelijk niks op aan te merken. Ik heb nog geen proefrit gemaakt (er moest namelijk nog wat aan gebeuren) maar heb wel een fotootje gemaakt. Nu ben ik die foto nog eens goed aan het bekijken en valt me op dat het achterwiel naar mijn idee veel meer stelplaatjes heeft dan ik ben gewend.

Uiteraard ga ik nog een proefrit maken, maar ik ben even benieuwd wat jullie gedachten hierbij is. Moet ik me hierom zorgen gaan maken?

Pittig wat onbalans in ja.
 
Ziet eruit als een SV.. ken dat?
waarschijnlijk hebbe ze bij de bandenmontage nagelaten de gele of ride stip op de band bove t ventiel te monteren.. en dan mot dr wel wat lood op ja. Maar als ie gewoon daarna goed is op het ballanceerapparaar is hebbie dr echt geen last van..
 
Ziet eruit als een SV.. ken dat?
waarschijnlijk hebbe ze bij de bandenmontage nagelaten de gele of ride stip op de band bove t ventiel te monteren.. en dan mot dr wel wat lood op ja. Maar als ie gewoon daarna goed is op het ballanceerapparaar is hebbie dr echt geen last van..
Ja klopt, geboren in 2003. Al een stuk op gereden maar merk er inderdaad niks van!
 
Ja klopt, geboren in 2003. Al een stuk op gereden maar merk er inderdaad niks van!
Mooi.

 
Terug
Bovenaan Onderaan