Achterwiel verwijderen Magna

MagnaV65

Rookie
25 jul 2002
8
0
Heerenveen
Ivm aanschaf nieuwe banden moet ik mijn wielen verwijderen. Is het makkelijk om ivm de cardan-aandrijving het achterwiel van een Magna te verwijderen? De olie stroomt dan niet uit het cardan toch?

Ik hoor het wel!!
 
Nee, olie stroomt er niet uit. Borgbouten loshalen, wielmoer los, as eruit trekken en dan kan het wiel eraf als het goed is.
Heeft zo'n apparaat schijfrem? Dan moet je die ook nog loshalen.

Bij het monteren de cardan even weer smeren met een beetje kopervet.

Succes!
 
Controleer ook meteen even de slijtage van de cardan (als je motor veel km's gelopen heeft in ieder geval).

Let bij het opbouwen aub wel op juiste aanhaalmomenten en dergelijke!
 
Op donderdag 25 juli 2002 15:48 schreef Ralfie het volgende:
Controleer ook meteen even de slijtage van de cardan (als je motor veel km's gelopen heeft in ieder geval).

Hoe kan ik dat het beste controleren? Speling ofzo? Hij heeft 50.000 km gelopen.

50.000 is niet veel voor een cardan, zal wel geen probleem zijn als ie goed behandeld is. Bij mij waren de vertandingen van de cardan helemaal versleten, en ik heb de boel toen (laten) reviseren. De in- en uitwendige vertanding moet gewoon goed in elkaar grijpen, er mag niet teveel speling op zitten inderdaad.
Maar nogmaals, na 50.000 km hoef je geen problemen te verwachten.
 
Lekker moeilijk doen ;) Van de maand nieuwe banden eronder, incl. eraf en erop zetten 8 euro per wiel.. daar maak ik mijn handen niet voor zwart :)


Ben je gek... de helft van de lol is het sleutelen....

Het enigst waar ik last van had bij mijn magna is het busje er weer op krijgen.. tussen het wiel en de rechterpoot van de achterbrug, zit in een busje van +- 5 cm, was wel ff kloten voordat die er weer tussen zat... ohja koop een bus lagervet, kan je overal tussen smeren ;o)
 
Terug
Bovenaan Onderaan