jellebelle
MF'er
Ik heb "de boel" eens losgehaald (KTM 500 2t van '86).
Nu vraag ik me bij het in elkaar zetten af: wanneer staat mijn achterwiel recht? Een scheef achterwiel betekent dat ook de ketting niet goed in lijn loopt met het voortandwiel. Gezien de krachten die er op komen lijkt me dat dus iets wat je beter kunt vermijden.
Dus: hoe stellen jullie het achterwiel? Het gaat me dus niet om de kettingspanning maar om hoe je weet dat het wiel recht staat en dat de tandwielen in lijn zijn.
Nu vraag ik me bij het in elkaar zetten af: wanneer staat mijn achterwiel recht? Een scheef achterwiel betekent dat ook de ketting niet goed in lijn loopt met het voortandwiel. Gezien de krachten die er op komen lijkt me dat dus iets wat je beter kunt vermijden.
Dus: hoe stellen jullie het achterwiel? Het gaat me dus niet om de kettingspanning maar om hoe je weet dat het wiel recht staat en dat de tandwielen in lijn zijn.