Actie politie i.v.m. gestolen motor..

de cops...

  • doen niks

    Stemmen: 26 37,1%
  • nemen alleen aangifte op

    Stemmen: 39 55,7%
  • gaan echt op zoek

    Stemmen: 4 5,7%
  • weten van te voren wel zo'n beetje wie het gedaan heeft..

    Stemmen: 1 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    70

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Naar aanleding van dit verhaal ,dagwaarde ,vraag ik me af of er uberhaupt iemand in Nederland is die ooit iets gemerkt of gehoord heeft van actie van de zijde van de politie en aanverwanten....

Doen die echt actief iets als je je motor aangeeft na een diefstal of doen ze eigenlijk niks........
 
volgens mij alleen als ze toevallig iets tegen komen. of een keer tijdens de jaarlijkse motorvandewegafhaaldagen.
 
dus echt actie ondernemen is er niet bij...

waarom zou je dan nog aangifte doen vraag je je af...
 
ik denk dat ze er wel aktief wat aandoen door middel van dat nieuwe systeem die binnen een seconde kan zeggen of de auto/motor gestolen is. Hadden ze dat vorig jaar niet getest op de A12?

Ze gaan echt geen buurtonderzoek opstarten behalve als er in 1 nacht een stuk of 6 gejat zijn. tenminste, dat denk ik.
 
Van mij was eens een rode ZZR1100 gestolen. Een paar maanden later werd ik opgebeld door de politie. Ze hadden een groene ZZR1100 gevonden. Of die soms van mij was...
 
Van mij was eens een rode ZZR1100 gestolen. Een paar maanden later werd ik opgebeld door de politie. Ze hadden een groene ZZR1100 gevonden. Of die soms van mij was...

In een paar maanden tijd kan je zo'n ding nog wel met een penseel overschilderen...
 
Hm, er is maar zoveel dat ze kunnen doen natuurlijk.
Ik gok dat de meeste gejatte motors vrij vlot naar Curacao worden verscheept, dus wat kan je dan nog doen als Nederlandse diender?
Vorige week kwamen ze bij mij aan de deur dat er die nacht ervoor in een straat vlakbij was ingebroken, en of ik ook wat gemerkt/gezien had.
Buurtonderzoekje dus, wat kunnen ze anders doen?

Aan de andere kant zijn er ook wel zaken waar ik me aan stoor: vorige week stond er hier plots een fiets tegen de heg die niet op slot stond. Toen ik de buurvrouw sprak zei ze dat ze de politie had gebeld, die had gezegd dat ze wel een wijkagent stuurden als hij tijd had...
Nooit een agent gezien natuurlijk, en die fiets staat nu in mijn berging, handig voor m'n vriendin...
 
dus echt actie ondernemen is er niet bij...

waarom zou je dan nog aangifte doen vraag je je af...
Voor de statistieken... Zodat verzekeringsmaatschappijen een hoger eigen risico kunnen berekenen als ie op een plek gejat wordt waar dat volgens de statistieken vaak gebeurt.
 
Voor de statistieken... Zodat verzekeringsmaatschappijen een hoger eigen risico kunnen berekenen als ie op een plek gejat wordt waar dat volgens de statistieken vaak gebeurt.
:^ Niet alleen dat, als niemand aangifte doet is er blijkbaar niks aan de hand en verdwijnt het blauw van de straat.
 
:^ Niet alleen dat, als niemand aangifte doet is er blijkbaar niks aan de hand en verdwijnt het blauw van de straat.

De statistieken worden toch misbruikt zoals het uitkomt. Wijzen de statistieken dingen aan die ze niet willen zien, dan wordt dat toch "vergeten".

Bij omliggende bedrijven is afgelopen maanden vele malen ingebroken, maar ze komen niet eens kijken en aangifte hebben ze het liefst via internet. (gaat ook een stuk sneller dan op het bureau waar een agent 1-vinger niet blind zit te typen)
 
Maar voor de eenvoudige snelheids-, gordel- en niet handsfree belboetes blijft mankracht genoeg beschikbaar hoor.
bij ons in´t dorp is het politieburo niet eens altijd open volgens mij, ze zijn allemaal bezig met dit soort kleine dingen ipv gejatte zooi opsnorren...
 
:Y

Mijn XT werd ooit na 6 jaar door de wouten teruggevonden.

Dus naast flitsen doen ze ook nog wel andere zaken.
 
bij ons in´t dorp is het politieburo niet eens altijd open volgens mij, ze zijn allemaal bezig met dit soort kleine dingen ipv gejatte zooi opsnorren...

Volgens mij heeft t geen enkele zin voor mij om jou antwoord te geven op je vraag. Jij hebt nl, denk ik, je beeld toch al gevormd en zult hoogstens antwoorden met "Jahja, als ze tijd hebben tussen het flitsen door zeker :Z "

Of schat ik t nu verkeerd in :?
 
ik weet het niet, ik heb het nog nooit bij de hand gehad en ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld in de Randstad wel wat beters te doen hebben maar bij ons zou je toch verwachten dat er iets gebeurt als je dit aangeeft...zeker als het om een verbouwd en speciaal ding gaat, dat is toch lastig te helen denk ik...


heb alleen 1 keer aangifte gedaan van een geraafde fiets, 12 jaar terug ongeveer, nooit meer iets van gehoord....
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk word er wel wat aan gedaan, maar als mensen aangifte komen doen en dan vertellen waar hij stond en dat hij daar tussen gisteravond 18.00uur en *nu* is weggehaald, hij was gewoon plots weg ??

En verder hebben ze geen info...wat zijn dan de voortstellen waar de politie zijn onderzoek mee moet gaan beginnen :?
De meeste aangifte's bevatten nl echt niet meer info en dan houdt t dus op....


Even afgezien van alle gevallen waarin er ongetwijfeld echt grof verzaakt is, want die zullen er ( in dit topic althans) veel meer zijn dan zaken waarin wel wat gebeurt is.
 
Volgens mij heeft t geen enkele zin voor mij om jou antwoord te geven op je vraag. Jij hebt nl, denk ik, je beeld toch al gevormd en zult hoogstens antwoorden met "Jahja, als ze tijd hebben tussen het flitsen door zeker :Z "

Of schat ik t nu verkeerd in :?

:+ je kan het niet laten he, om toch te reageren in dit soort topics. ;)
 
Even afgezien van alle gevallen waarin er ongetwijfeld echt grof verzaakt is, want die zullen er veel meer zijn dan zaken waarin wel wat gebeurt is.
leg es uit...


en om het ff posi te houden, wat er niet gebeurt weten we nu wel, maar wat gebeurt er dan wel ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan