Actie van BMW - keuzes, keuzes...

BitKid

MF'er
23 jan 2004
104
0
Vlissingen
Hallo motorvrienden,

Gisteren viel er een envelop van BMW Motorrad op mijn deurmat.
Hierin werd mij een financieringsaanbod gedaan voor de aanschaf van een nieuwe BMW tegen een rente van 1.9%. Natuurlijk onder allerlei voorwaarden.

Nu speel ik al een tijdje met het idee om mijn TDM850 weg te doen en een BMW te kopen. Mijn voorkeur ging tot nu uit naar (hoe kan het ook anders) een R1200GS.

Maar laat die nou net niet binnen deze actie vallen. Dit fonkelnieuwe model verkoopt natuulijk als vanzelf en heeft blijkbaar geen extra marketingonderstuening nodig.

Ik vraag me af of er onder de actie-modellen vergelijkbare fietsen zitten. Met name de R1150R lijkt me wel een leuk ding. Zou het echter zo zijn dat BMW op deze manier hun "oude" modellen voorraad probeert te verkopen om ruimte te maken voor een geheel nieuwe serie op basis van de R1200GS? En als dat zo is, zou dat dan slecht zijn voor de waarde van een tijdens deze actie gekochte fiets? Gezien de hoge prijzen van BMW fietsen is de waardevastheid toch een belangrijke eigenschap.

Mijn keuzes zijn:

1 - doorrijden op mijn TDM850 tot ie op is - goedkoopst
2 - inruilen voor een 2e hands R1150GS van jaar 2000 - duur
3 - inruilen voor een actie-model R1150R kopen - duurder
4 - inruilen voor een nieuwe R1200GS van 2004 - duurst

Ik zoek dus eigenlijk vergelijkingsmateriaal tussen de R1150GS en de R1150R. Van de R1200GS weet ik al vrij veel.

Natuurlijk wil ik zsm proberen proef te rijden op alle drie, maar aangezien ik nu thuis zit met een slijmbeursontsteking aan een van mijn benen, leek het me oportuun om alvast langs deze weg op zoek te gaan naar opinierende informatie.

Wie kan/wil zijn inzicht/kennis/ervaring hierover met mijn delen?


BitKid - BMW convert in spe
 
Mijn pa krijgt ook elke dag zulke acties van BMW op de deurmat, feit dat ze de R1150GS constant aanprijzen geeft voor ons wel aan dat ze van de oude modellen afwillen! De R1150R zal dan ook spoedig vervangen worden, lijkt me.

Maar dat is altijd met zulke acties. Dus als je gewoon een goedkopere BMW wilt, dan koop je 'm. Inruilwaarde zal over 2 jaar veel minder zijn als er een 1200 versie van is, maarja.

Maargoed, dat is de mening die hier thuis heerst. Maar volgens mij klopt 'ie O-)
 
Ja kijk es, ik kan natuurlijk niet in je portemetniks kijken. Bovendien ben ik niet helemaal objektief O-)

Maar BMW rijdt - wat mij betreft - gewoon geweldig. De GS is niet mijn soort fiets, maar de GS verkoopt niet voor niets als de spreekwoordelijke tierelier.
De nieuwste R1200GS is behoorlijk strak gelijnd en voorzien van alle technische snufjes van dit moment.

Enfin, moeilijke keus. Succes, in eerste instantie met je herstel en ten tweede met je keuze......
 
Waarschijnlijk zal BMW de komende jaren alle R1150 modellen gaan vervangen door R1200-modellen.
Gezien de prijzen die nu nog gevraagd worden voor de R1100-modellen denk ik dat de waardevermindering omdat je een "verouderd" model koopt wel mee zal vallen.
 
1200gs :}

kopen!!! heb je er plezier van? jaaaa...
mag dat wat kosten??? JAAA

halen dat ding ;)
 
Hallo motorvrienden,

Gisteren viel er een envelop van BMW Motorrad op mijn deurmat.
Hierin werd mij een financieringsaanbod gedaan voor de aanschaf van een nieuwe BMW tegen een rente van 1.9%. Natuurlijk onder allerlei voorwaarden.

Nu speel ik al een tijdje met het idee om mijn TDM850 weg te doen en een BMW te kopen. Mijn voorkeur ging tot nu uit naar (hoe kan het ook anders) een R1200GS.

Maar laat die nou net niet binnen deze actie vallen. Dit fonkelnieuwe model verkoopt natuulijk als vanzelf en heeft blijkbaar geen extra marketingonderstuening nodig.

Ik vraag me af of er onder de actie-modellen vergelijkbare fietsen zitten. Met name de R1150R lijkt me wel een leuk ding. Zou het echter zo zijn dat BMW op deze manier hun "oude" modellen voorraad probeert te verkopen om ruimte te maken voor een geheel nieuwe serie op basis van de R1200GS? En als dat zo is, zou dat dan slecht zijn voor de waarde van een tijdens deze actie gekochte fiets? Gezien de hoge prijzen van BMW fietsen is de waardevastheid toch een belangrijke eigenschap.

Mijn keuzes zijn:

1 - doorrijden op mijn TDM850 tot ie op is - goedkoopst
2 - inruilen voor een 2e hands R1150GS van jaar 2000 - duur
3 - inruilen voor een actie-model R1150R kopen - duurder
4 - inruilen voor een nieuwe R1200GS van 2004 - duurst

Ik zoek dus eigenlijk vergelijkingsmateriaal tussen de R1150GS en de R1150R. Van de R1200GS weet ik al vrij veel.

Natuurlijk wil ik zsm proberen proef te rijden op alle drie, maar aangezien ik nu thuis zit met een slijmbeursontsteking aan een van mijn benen, leek het me oportuun om alvast langs deze weg op zoek te gaan naar opinierende informatie.

Wie kan/wil zijn inzicht/kennis/ervaring hierover met mijn delen?


BitKid - BMW convert in spe
Optie 5: inruilen voor nieuwe R1150GS-Adventure = actiemodel (nog steeds niet goedkoop, maar wel de overweging waard).
 
Waarschijnlijk zal BMW de komende jaren alle R1150 modellen gaan vervangen door R1200-modellen.
Gezien de prijzen die nu nog gevraagd worden voor de R1100-modellen denk ik dat de waardevermindering omdat je een "verouderd" model koopt wel mee zal vallen.

:^ De R1200RT is al gespot in Spanje... logische volgorde: RxxxxGS is zeer populair, gevolgd door de RxxxxRT... dus die pak je als eersten aan. Daarna volgt de RxxxxR en de Rockster. Positie van de R1100S is mij niet helemaal duidelijk. Die is er niet in 1150 variant, maar ook die gaan ze waarschijnlijk wel opwaarderen. Zo'n investering in een nieuw motorblok moet natuurlijk terugverdient worden; en niet te vergeten de vernieuwde cardan e.d.

Waardevermindering... zal idd. niet zo'n vaart lopen... kijk maar naar de 1100 vs de 1150 in 2e handsprijzen en neem het leeftijdsverschil mee.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties en beterschapswensen.

Ik heb een zwarte R1150GS uit 9/1999 met 33.000 km op de teller op het oog. Inclusief een jaar garantie vraagt de BMW dealer daar 9350 euro voor. Deze fiets heeft geen ABS :(

Het actiemodel R1150R MET ABS komt op 11990 euro plus nog de afleveringskosten (hoogte mij onbekend).

Dus voor 3000 meer heb ik een BMW met hetzelfde blok, ABS erbij en 3,5 jaar jonger.

Die 3000 euro extra willen ze voor 1,9% over 24 maanden financieren.

Ik ga morgen denk ik eens een proefrit aanvragen op die R1150R. Zo heel veel extra heeft die GS denk ik ook weer niet.
 
Ik zou voor de 1150 GS adventure gaan!

R1150R zou ik niet kiezen, je gaat het schermpje van de 1150GS missen!

Greetz,
Vinz
 
Ik zou voor de 1150 GS adventure gaan!

R1150R zou ik niet kiezen, je gaat het schermpje van de 1150GS missen!

Greetz,
Vinz

Ik heb slechte ervaringen met kleine schermpjes. De turbulentie rond de helm drives me mad :( op mijn TDM850. Daarom neig ik naar naked en dus de R1150R. De GS Adventure is meer dan 2000 euro duurder dan de R. Daarvoor krijg je natuurlijk wel een bak extra's voor, maar als het ruitje ook maar het minste of geringste aan turbulentie produceert, dan ben ik mooi nat.

Is dat ruitje van de GS Adventure goed genoeg voor mij denk je?

Grtx
BitKid
 
Ik heb slechte ervaringen met kleine schermpjes. De turbulentie rond de helm drives me mad :( op mijn TDM850. Daarom neig ik naar naked en dus de R1150R. De GS Adventure is meer dan 2000 euro duurder dan de R. Daarvoor krijg je natuurlijk wel een bak extra's voor, maar als het ruitje ook maar het minste of geringste aan turbulentie produceert, dan ben ik mooi nat.

Is dat ruitje van de GS Adventure goed genoeg voor mij denk je?

Grtx
BitKid

Ben het met je eens. Volgende week ga ik proefrijden op een paar BMW modellen, waaronder de R1150R. Met mijn huidige BMW (Funduro F650) heb ik geëxperimenteerd met een hoger ruitje: wel minder winddruk, maar meer tubulentie. Laatst met een leenmotor hetzelfde probleem. Tot nu toe zit ik liever met mijn kop vol in de wind en die winddruk zie ik meer als een biologische snelheidsbegrenzer... Als je het idee hebt dat je er af wappert dan zal je wel illegaal snel zijn ;) :+

BTW: heb het zelf niet ervaren, maar de R1150GS Adventure schijnt behoorlijk zwaar te zijn... de R1150R is aanzienlijk lichter.
 
GS Zwaar?

Ik heb zo'n "zware" 1150 GS Adventure, incl. de 31 Ltr. tank en de drie delige alu kofferset. Zwaarder kan haast niet. Ga maar eens proefrijden op zo'n ding en je weet het; subliem! Hij zier zwaar uit maar rijdt als licht fietsje.

GS Duur?
Februari 2002 kocht ik een nieuwe 1150 GS, in november 2003 stond de teller op 40.000 KM ik heb hem toen ingeruild op een 1150 GS Adventure van juni 2003 met 4300KM op de teller.
Ik heb zo'n 2300 euri bijgelegd. :}

Kijk eens op www.bmwgsclub.nl onder vraag en aanbod, daar staan wel wat GS-en van mensen die willen overstappen naar een 1200GS.

Groet,

Blokkie
 
Laatst bewerkt:
Ja blokkie hij is zwaar :P
maar hij smoelt wel beter dan een 1200, heeft minder problemen, rijd gewoon goed, en de bak van 1150 :? zou die beter kunnne moeten :? :? .
Hier en daar lees je al over de problemen (zelfs bij de geprepareerde testfietsen).
ik ben iig blij met de GS A.
en als je er dan toch geld voor wil lenen, dan is de actie wel meegenomen.

ps: eerst wel behoorlijk handelen over je nieuwe motor en daarna pas over de actie beginnen.


En wat het rijden betreft, ik stapte van een fazer 1000 (volgens mij een van de beste allround fietsen) over op de GS A.
de enigste dingen die ik mis zijn , de wheelys, de (dagelijkse)top van 260 km.u O-) , en de inhaalsnelheid van de fazer.
maar toch heb ik er (meestal )geen moment spijt van .
 
Laatst bewerkt:
Heb je overwegen een 2-dehands aan te schaffen? Kan toch aanzienlijk schelen in de prijs. Check de site van de GS-club Nederland http://www.bmwgsclub.nl. Daar zijn ook altijd wel mensen te vinden die van de geschiedis van een specifieke tweedehands weten.
 
Phew, kom net terug van de BMW dealer in Goes (Zwartepoorte)

Hij biedt maar 4600 euro voor mijn TDM uit 2000 bij aanschaf van een 1150GS uit 2003 (13000 euro) of 1999 (9600 euro) . Moet ik 8400 of 5000 bijleggen....Dat valt effe tegen zeg..... :(

Als ik ga voor een nieuwe 1200GS van 15885 euro (das incl de verplichte accessoires en afleveringskosten etc...) dan geeft ie er 5085 voor zodat ik maar 10800 euro hoef bij te leggen.

Nee, zoveel heb ik er niet voor over om BMW te rijden. Ik wist dat ze duur waren, maar dit is wel heel veel geld.

Denk dat ik maar probeer eerst mijn TDM particulier te verkopen voor een mooie prijs (6000 euro) en dan inderdaad particulier een 1150GS zien te bemachtigen van een 1200GS-overstapper (9000 euro?). Dan moet dat gat wel kleiner te krijgen zijn.

Bitkid
 
Phew, kom net terug van de BMW dealer in Goes (Zwartepoorte)

Hij biedt maar 4600 euro voor mijn TDM uit 2000 bij aanschaf van een 1150GS uit 2003 (13000 euro) of 1999 (9600 euro) . Moet ik 8400 of 5000 bijleggen....Dat valt effe tegen zeg..... :(

Als ik ga voor een nieuwe 1200GS van 15885 euro (das incl de verplichte accessoires en afleveringskosten etc...) dan geeft ie er 5085 voor zodat ik maar 10800 euro hoef bij te leggen.

Nee, zoveel heb ik er niet voor over om BMW te rijden. Ik wist dat ze duur waren, maar dit is wel heel veel geld.

Denk dat ik maar probeer eerst mijn TDM particulier te verkopen voor een mooie prijs (6000 euro) en dan inderdaad particulier een 1150GS zien te bemachtigen van een 1200GS-overstapper (9000 euro?). Dan moet dat gat wel kleiner te krijgen zijn.

Bitkid
tja.... das indeed een hoop centjes allemaal
 
Ik zou voor de 1150 GS adventure gaan!

R1150R zou ik niet kiezen, je gaat het schermpje van de 1150GS missen!

Greetz,
Vinz
Hee Vinz... je leeft nog! ;)

Moeilijke keuze hoor. Als je wat geld over hebt zou ik toch voor de nieuwe R1200GS gaan.. waanzinnige machine!! :} Het is niet mijn type motor maar als
ik een endurance model zou moeten kiezen zou het op zeker de 1200GS worden.

[me]Dutchie wacht af of er ook in de toekomst een R1200RS versie gaat komen :? [/me]
 
Heb je overwegen een 2-dehands aan te schaffen? Kan toch aanzienlijk schelen in de prijs. Check de site van de GS-club Nederland http://www.bmwgsclub.nl. Daar zijn ook altijd wel mensen te vinden die van de geschiedis van een specifieke tweedehands weten.

Thx for the tip!
Ik heb me meteen geregistreerd en een oproep geplaatst.
Nu maar hopen dat ik mijn TDM snel voor een nette prijs kan verkopen, anders gaat het hele feest natuurlijk niet door.....en moet ik door blijven rijden op de TDM (eigenlijk niet eens zo'n erg straf...maar ja...)

BitKid
 
Terug
Bovenaan Onderaan