Actie

Zie nu niet dat je door een "motorrijderbril" kijkt.
Een mantelpakje in Den-Haag heeft geen zin om geld te steken in hulpstukken die sommige motorrijders gaan gebruiken om nog harder te rijden.
Die kiest voor de makkelijke weg.
Ben ik helemaal met je eens. Als ik naar mezelf kijk, de VRO's cq circuitrijden/racen heeft er toe geleid dat ik nu veel veiliger rijd dan 10 jaar geleden, maar daarentegen ben ik weer veel harder gaan rijden, waardoor uiteindelijk de balans toch weer gelijk is aan 10 jaar geleden.
 
idd. Ik ben ook niet iemand die zich altijd aan de max. snelheid houdt, maar probeer wel zo verantwoord te rijden. Maar je kunt ook met 50 onderuit gaan op een dieselspoor op een klaverblad.
Trouwens, wisten jullie dat als je met 30 km/h tegen een paaltje of zo knalt met je hoofd (met helm op) dit meestal al dodelijk is omdat je hersenen die vertraging niet aankunnen!!!!!! Dus ook als je langzaam rijdt zijn vangrails linke soep!!!
Alleen is de kans om met 30 km/u op een klaverblad onderuit gaan nog kleiner dan de staatsloterij winnen. :+
 
Snap wel wat je wilt zeggen in je posts BertV

en ben natuurlijk ook beetje bevooroordeeld... +)

maar nooit slecht om het er eens ff over te hebben

de rijders die de weg als circuit willen gebruiken doen dat toch al (niet dat ik daar problemen mee heb, moet iedereen zelf weten en ik denk dat die rijders dat bewust dat risico ingaan). Als je met 120 een normale vangrails in vliegt denk ik niet dat dat veel verschil maakt met 150 een veiligere vangrails in vliegen

voor de rijders die het iets rustiger aan doen, kan het echter veel verschil maken als ze buiten hun schuld eens met de vangrails in aanraking komen (zie in post hiervoor, met 30 km/u met je hoofd tegen een paaltje)
 
Wat is een mensenleven waard,als je voor een paar honder Euro je een paar keer per jaar "veilig" kunt uitleven op een circuit?
Je leert er gelijk ook nog eens veel van,zoals bochten inschatten en corrigeren.Iets wat Falk niet gelukt is ;(
Ik ben ook dom geweest maar de dodendans ontsprongen,nu ik alweer 3 jaar circuit rij doe ik het zelden of nooit meer.
En als ik het doe,doe ik het verantwoord door kennis/kunde.
Dus die vangrails is geen oplossing.
Wij hebben bij de A4 vergaderingen van de bewoners ook geklaagt dat de lantarenpalen naar binnen moeten,omdat er net 1 opgeknald was.
Dhr.Drok zei lachend,"dan moeten we er nog meer neerzetten"!!! :(
 
nekschot voor die kerel

Die kerel bedoelde dus al grappend zo van "hij had die paal ckers niet gezien, dus zetten we er meer lantarenpalen neer zodat ie ze de volgende keer wel ziet...zéér lollig >NOT<


We kunnen natuurlijk ook zelf een oplossing vinden voor verschillende veel bereden klaverbladen....We kunnen misschien zelf een stapel banden er neer leggen?? Of een andere goedkope snelle oplossing zoals flexibel staalplaat voor de paaltjes maken of zelf piepschuim (of ander dempend materiaal) bij de vangrail zetten.....

Bij Denhaag duurt het lang, en gaat erg langzaam, dan is er in de winter pas weer wat gedaan of rond. Als we zelf al IETS gaan verzinnen en neerzetten dan merken ze/zien ze dat wij het echt menen, en zulle ze onze goedkope troep weghalen en maybe zelf wat neerzetten.


Wat vinden jullie van dit idee??

cya
smitjr
 
idd, ik neem ook klaverbladen op mijn manier "sportief". ;) Maar je weet dat het gevaarlijk is. En je kiest er zelf voor om er niet als een gebakje overheen te rijden.

Als gebakje is de kans enorm klein om in die vangrail te geraken...


Beter eem gebakkie dan jezelf op een hoop rijden.
Dan heb je het gewonnen.....
Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.
 
Ben wel een voorstander van een burn-out wedstrijd in het torentje van Balkenende :+

Maar serieus, er moet wel echt iets aan die (censuur) vangrail gebeuren :(
 
Dus wanneer gaan we met z'n alle denhaag blauw zetten? (ff kijken of Avon ons wil sponseren met pvc sloffen)
 
misschien kunnen we als we toch naar den haag gaan wel ff een koppie koffie doen bij michel met z`n vw die woont daar toch ook.
Of nu niet meer })
 
Ik heb het ooit eens ergens gelezen. Ik zou alleen niet meer weten in welk blad dat was.
vind je het erg dat ik dat niet helemaal geloof? M.i. moet een valhelm een klap van 30 km/u wel op kunnen vangen. Daarbij is het m.i. zo dat met (dodelijke) ongevallen bij vangrails het meestal zo is dat de motorrijder komt te overlijden cq verwond raakt omdat hij zijn nek i.o.d. breekt. Daar zit hem dan ook het gevaar in.
 
vind je het erg dat ik dat niet helemaal geloof? M.i. moet een valhelm een klap van 30 km/u wel op kunnen vangen. Daarbij is het m.i. zo dat met (dodelijke) ongevallen bij vangrails het meestal zo is dat de motorrijder komt te overlijden cq verwond raakt omdat hij zijn nek i.o.d. breekt. Daar zit hem dan ook het gevaar in.
Gemiddelde automobilist is er met 55km/u geweest (niet in de nieuwste 5steren bakken)frontaal,dan denk jij met die 2,5 cm piepschuim een paal te kunnen koppen met 30 km/u,vergeet het en probeer het AUB niet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan