Action cam en batteriijduur

kaaskop op motor

Die hard MF'er
18 sep 2020
308
637
Hallo allemaal,

Ik heb een Nikkei Extreme X4 action cam tijdje terug aangeschaft om te kijken of ik zoiets wel kon gebruiken voor voornamelijk ritten filmen tijdens woon-werk verkeer met het oog op verzekeringswerk na een ongeval. Moet zeggen dat het ding goed werkt, alleen filmen in Full HD wat soms niet echt hele scherpe beelden oplevert.

Dus ik ben nu zoekende naar een 4K action cam maar ik loop tegen de volgende "belemmering" aan. De meeste action cams hebben een batterijduur van ongeveer 60 tot 150 minuten en ik moet eerlijk zeggen, die Nikkei is na 60 minuten ook volledig op. Wat ik mij afvroeg, bestaan er action cams die je middels een USB kabeltje kan aansluiten op de accu (via USB connector) zodat de batterijduur sterk verbeterd wordt? Ik denk dat ik dan ook mooi mijn toerritten mee kan filmen in 4K (jaja wel voldoende geheugenkaartjes meenemen uiteraard).

Iemand tips of een idee of weet welk merk/type dit wel kan?
Alvast bedankt!
 
Mijn GoPro heeft dat, en als je de kabel aansluit gebruikt hij niet van de batterij intern. Dus je vertrekt met een volle batterij en je komt ook aan met een volle batterij. Je kan dan nog filmen ook zonder de kabel. Nu in Full HD zijn de kaartje vlug vol, en zeker in 4K, maar de GoPro heeft mooi stabiel beeld. Je kan ook Wide filmen, maar dan staan alle huizen in de straat er ook op. Kan eens leuk zijn hé.
 
Terug
Bovenaan Onderaan