Adieu motorscooter!

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.133
107
midden-Limburg
Na 10 jaar motor en motorscooter gereden te hebben,van een 100ccAerox naar een 180er Runner,Majesty,Burgman,Silverwing,div.Honda 150ers en nog een aantal die ik bijna vergeten ben,ben ik na de crash van 14 dagen geleden dus nu motorscooterloos.
In het kader van de economische crisis ,die ik nu ook begin te voelen,heb ik besloten om er nog maar 1 motor op na te houden,en dat is een Bandit 1250A geworden.
Vanwege het feit dat ik een beetje bang ben geworden van de kleine wieltjes die me dus de crash van 14 dagen geleden bezorgd hebben heb ik dus voor de Bandit gekozen.
Mijn vrienden die allen motoren rijden zwaarder dan 1000cc kan ik nu ook een stuk beter bijhouden!
Aangezien ik ook wat ouder wordt en de kilootjes er aan vliegen,heb ik besloten om wat vaker naar mijn werk te fietsen en heb dus geen (lichte) motorscooter meer nodig.
Heb het Motorscooterforum altijd een gezellig forum gevonden en zal dit af en toe blijven volgen.

Het ga jullie allen goed! :W

Groeten,

Rob.
 
Zonde Theunie; zonde van de mooie Silverwing en helemaal dat je nu ook met scooteren stopt.

Ik hoop dat je van de Bandit veel langer plezier mag hebben; je koopt vast nog wel weer eens een scooter... Wedden ? :)
 
Jammer Theunie,

dus ik begrijp het goed dat je ook de ZR-7 Kawasaki weg gaat doen? Of ruil je die mede in tegen de Bandit?

Je hebt groot gelijk, je kunt toch maar op een motor rijden, terwijl je wel twee moet betalen.

Waarschijnlijk kom je toch nog wel eens terug op een scooter, als je je wilde haren kwijt bent...

Héél veel plezier met de Bandit, gaat vast lukken.
 
Rob,

Ik kan het ergens wel begrijpen. Zeker nadat je die 3 motoren op grote wielen voor je NIET onderuit zag gaan. En als je je motorenpark wilt uitdunnen is dit natuurlijk het uitgelezen moment. Ik neem aan dat de SW400 total loss is verklaard en dat de verzekering gewoon geld uitkeert?!

In ieder geval heel veel plezier gewenst op de Bandit (en op de fiets ;) )!

Ik hoop je ook in de toekomst nog zo af en toe aan te treffen hier op het forum!
 
Laatst bewerkt:
Vel sucses met je bandit.
ik heb ook mijn burgman k8 weg gedaan voor de bandit.
Geen enkel second spijt van.
Ik voel mij ook veel veilliger .
En omdat bij mij ook de kilo's blijven komen '( ,ben ik ook meer met de fiets bezig. :')

le sage
 
Thanx jongens,

De SW is idd total loss,de ZR7 heb ik ook ingeruild.
En een Bandit 1250 rijden is echt geen straf hoor...... *D
Ik ben er trouwens van overtuigd dat ik in de verre toekomst toch ooit weer een lichte motorscooter er bij neem,ze zijn toch wel ontzettend gemakkelijk hé.
Voorlopig in ieder geval niet.
Ik heb mijn liefhebbende echtgenote beloofd dat ik het voorlopig met 1-2wieler doe!

:W :W
 
Laatst bewerkt:
Wat is er met de SH150i van 2009 gebeurd dan? Waar je de Sixteen op had ingeruild?
Ik mis een flink stukje geschiedenis, wist ook niet dat je SW400 total loss was, maargoed ik was dan ook een week of 2 aan de overkant van de oceaan... (en daar hebben ze ook motorscooters!)
 
Het beste Theunie... Dat fietsen is helemaal zo'n slechte keus nog niet hoor ! (tenzij je 30 km van je werk af woont -O- )

Gezellie dat je zo nu en dan nog eens langs komt.
 
Ik heb mijn liefhebbende echtgenote beloofd dat ik het voorlopig met 1-2wieler doe!

je kan er ook nog 1 driewieler bijdoen _O- _O- om niet onderuit te gaan
nee,sorry.... ben blij dat je er niet teveel aan hebt overgehouden
bandit 1250 lijkt mij een heerlijke koppelrijke motor waar je volgens mij ook niet wil afstappen (oorsprong gsxr1100 opgeboord en teruggetuned).
ik ben er(net zoals anderen) zeker van dat je nog wel eens je ondertitel komt veranderen
grtz en succes op de nieuwe
tom
 
Wat is er met de SH150i van 2009 gebeurd dan? Waar je de Sixteen op had ingeruild?
Ik mis een flink stukje geschiedenis, wist ook niet dat je SW400 total loss was, maargoed ik was dan ook een week of 2 aan de overkant van de oceaan... (en daar hebben ze ook motorscooters!)

Je hebt idd wat gemist,die had ik ingeruild op een ZR7!
 
je kan er ook nog 1 driewieler bijdoen _O- _O- om niet onderuit te gaan
nee,sorry.... ben blij dat je er niet teveel aan hebt overgehouden
bandit 1250 lijkt mij een heerlijke koppelrijke motor waar je volgens mij ook niet wil afstappen (oorsprong gsxr1100 opgeboord en teruggetuned).
ik ben er(net zoals anderen) zeker van dat je nog wel eens je ondertitel komt veranderen
grtz en succes op de nieuwe
tom

Tom,de nieuwe Bandit 1250 heeft helemaal niets meer te maken met de oude Gixxer,het blok is helemaal nieuw ontwikkeld!
(Ik vergeef het je hoor!) ;)
 
Je hebt idd wat gemist,die had ik ingeruild op een ZR7!

Tjonge, jij wisselt vaker van motor dan van onderbroek heb ik zo het idee! *D
Maargoed, veel plezier op de Bandit! Gaat vast wel lukken.... ik mis het schakelen eigenlijk ook wel een beetje. En ook een beetje het vermogen.
Maar het gebruiksgemak, de grote koffer en de ruimte onder zadel/stuur zou ik ook niet kwijt willen. Maar iets erbij kopen... daarvoor rijd ik weer te weinig. :z
 
Theunie,

ik ben ook twee keer achter elkaar onderuit gegaan, niet te veel schade maar wel gedacht: rijd ik nog door op de scooter, of toch weer in de auto. Voor mijn gezin hebben we gewoon een mpv tje, rijdt een op 12, en dan de vrijheid. Ik ben weer opgestapt en geen spijt, wel rijd ik nog voorzichtiger en doe kalm aan. Met regen en zeker op rotondes ga ik er met 30 overheen. Met de 15"wielen gaat dat toch aardig met de Arilia Atlantic. Het zelfvertrouwen is weer terug. En ook het gemak van de motorscooter.
 
De afgelopen 8 jaar ben ik 2 x van achteren aan een stoplicht aangereden.
1 x Kwam er iemand van rechts de voorrangsweg op waar ik vol in knalde.
Daarna nog 2 schuivers gemaakt.
En dan nog de bijna crashes,die zijn op 2 handen niet te tellen.
De ongelukken die ik heb gehad,gebeurden allen aan lage snelheden,da's dan wel weer gunstig.
Al met al is het nooit een reden geweest om ook maar één moment te denken om er mee te stoppen!
En het zelfvertrouwen........
Dat komt na een paar honderd km vanzelf weer terug!
 
Terug
Bovenaan Onderaan